MS-Tech MS-N850-VAL Review

MS-Tech MS-N850-VAL

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4

Deze voeding heb ik inmiddels een jaar in mijn server draaien waar hij een aardige dot hardware mag trekken. Er zit een 6 tal disks in, een quad core AMD (van origine triple) en een 880 bord. Samen met een PCI-E controller en een 4650 moet ik zeggen trekt hij het allemaal prima. De server draait zonder power downs inmiddels ook 6 maandjes en ben er uitermate tevreden mee. Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn volgende voeding zeer zeker weer eentje van dit model gaat worden. Ik begrijp prima dat het wachten op problemen is, al heb ik zo ook een Q-tec liggen waarvan hetzelfde werd gezegd. Misschien heb ik op het moment gewoon geluk met mijn sample :).

Zelf wel slechte ervaringen gehad met SiComputers RMA dus ik zou aanraden hem ergens anders te halen. Hoe dan ook voor de prijs van deze voeding weet ik geen betere. De vraag is natuurlijk hoe veel hij daadwerkelijk kan leveren maar met mijn servertje komt hij toch duidelijk een eind.

Wel is hij, echt ernstig licht, en kan me niet voorstellen dat het top kwaliteit is, zoals eigenlijk al vermeld.

Heb jij ook een MS-Tech MS-N850-VAL?

moet zeggen dat dit toch wel een goede voeding is voor die prijs ik draai nu 2 xfx hd 7950`s in crossfire met alleen al 580 watt aan stroomverbruik under load. gewoon 2 molex naar pci e 6 pin
stekkertjes gekocht en ze draaien perfect. ik heb ook nog een amd phenomii x4 955be processor overgeklokt naar 4.5 ghz dus het totale systeem verbruikt nu zo`n 705 watt zonder de fans en andere kleine stroomverbruikers nog meegerekend en draait nu al 1 jaar probleemloos met deze voeding. hij is nauwelijks te horen en koelt goed. ik gebruik de pc vaak intensief en vindt dit toch wel een goede voeding voor die prijs. natuurlijk is een voeding van cooler master of corsair beter, maar die zijn ook een stuk duurder. vindt het toch wel knap wat ms-tech presteert voor die prijs.
Ik had de 750 Watt versie hiervan; die werkte prima voor een jaar tot ie ineens ging roken, ik zou PSU's van dit merk nooit alleen laten.

Omdat ik nog garantie had kreeg ik een nieuwe, maar ze hadden de 750 watt versie niet meer, dus kreeg ik de 850.

Deze werkt nu al ruim 2 jaar zonder problemen, maar ik zou nooit meer voor dit merk kiezen, je kan nooit gerust zijn dat je huis niet af fikt als je dit ding laat draaien zonder er bij te zijn.
Ik zou zo'n voeding nooit durven gebruiken. Je ziet het misschien niet, maar echt je componenten krijgen gewoon continu opdonders van de slechte kwaliteit stroom die eruit komt. Lees maar eens reviews van voedingen als deze, het is echt vieze stroom die het ding levert. Je componenten lijden daardoor en slijten eerder.

Iedereen die een voeding als dit gebruikt, vraagt gewoon om problemen.

Het is niet voor niets dat als in de pricewatch naar voedingen in deze vermogensklasse kijkt, dat buiten de MS-Techs de eerste voeding in de lijst al bijna dubbel zoveel kost. En dat is dan een Akasa welke, voor zover ik kan vinden, waarschijnlijk een rebranded slechte voeding van een ander merk is.
Omdat we het allemaal toch willen oprakelen een berichtje van mijn kant :). Ik zie dat ik nog steeds de enige "uitgebreide" review heb... verbazend.

Hoe dan ook, inmiddels zijn we toch zo'n 2-3 jaar verder. De server heeft relatief onveranderd gedraaid met wat er in de review staat. Vrijwel 24/7 gedurende 2.5 jaar. Daarmee heeft hij in het totaal dus zon 3,5 jaar in dit systeem onder continue belasting gewerkt. Inmiddels ben ik verhuisd en is de electra niet meer verdeeld over het studentenhuis, dus heeft dit speeltje het veld moeten ruimen voor wat zuinigers (itx + picoPSU + enkele 8tb schijf). <als iemand nog interesse heeft in 1tb schijven, een x3 450 met unlock mogelijkheid of een mooi AMD3+ bord, geef een DM ;)...>

Los van de interne van deze voeding, los van hoe stabiel of dat hij zou zijn en niet gehinderd door enige (echte) kennis over voedingen wilde ik alleen zeggen: chapeau voor de voeding tot nu toe. Zou ik deze voeding vertrouwen met hardware van >400-500e? Ik denk het eigenlijk niet. Neemt niet weg dat ik ook voedingen heb gehad van respectabele merken die het korter uit hebben gehouden. Neem het mee voor wat het waard is, met een belasting van 200W-250W heeft hij mij in ieder geval op een budget van stroom voorzien zonder problemen.

[Reactie gewijzigd door Scorpei op 15 september 2015 16:44]

Misschien heb ik op het moment gewoon geluk met mijn sample .
Nope, MS-Tech is bagger en blijft bagger. Er is ook geen reden om zo'n voeding te kiezen, voor 40 euro (wat deze voeding ongeveer kost) haal je ook een voeding welke van betere kwaliteit is, zuiniger met energie en kan ook nog eens meer leveren. Deze voeding kan nog niet eens de helf leveren van zijn beloofde vermogen. Gelukkig vraagt jouw PC maar zo'n 200W, anders was die al lang ontploft en had de voeding de rest van de PC ook nog gesloopt met een beetje pech.
Wijs me een mooie voeding aan zou ik zeggen. Zeker voor de prijs zou ik dat graag zien; goed wattage en voldoende aansluitingsmogelijkheden. Je zit overigens erg mooi in de buurt met je 200W, had toch wat meer verwacht maar inderdaad uitgaande van 80% efficiŽntie. De PC blijkt, met 8 disks zo'n 250W uit de muur te trekken.

edit: voor de goede orde, ik hoor echt graag suggesties voor mooie PSUs. Op het moment heb ik niet echt een probleem met mijn electra, maar als dat wel zo is betaal ik liever wat minder op een luxe als mijn servertje ;). Zou tegen die tijd nog wel een mooie antec of seasonic overwegen, gezien de power draw moet een 400-500W prima voldoen en zelfs al meer dan genoeg zijn zelfs met mogelijk wat uitbreiding.

For fun na een google klik. We gaan het zien. De MS-tech doet het nog prima en staat niet echt op de lijst om direct vervangen te worden. Ik denk wanneer de array overgaat naar nieuwe disks dat het er wel van gaat komen, gewoon omdat de waarde van de machine het wel toe laat (evenals mijn geldbuidel). Ik zou de voeding als zodanig ook niemand aanraden, maar hij doet het wel nog steeds prima.

[Reactie gewijzigd door Scorpei op 4 mei 2013 21:38]

*In the meantime, a year later*

Ik wil toch even zeggen dat deze voedingen niet bagger zijn. Ik heb de 950W uitvoering en dit ding heeft al meer dan 650W getrokken zonder problemen. Ik heb er een energiemeter bij gehouden, en er was slechts een klein verlies wat betreft doorvoer vermogen.
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Zou ik het even vragen hier ga ik het waarschijnlijk niet zien. Als je daar plaatst zet dan de eventuele upgrades er ook bij.