Vogel's WALL 1245 Review

mauws79 5 januari 2013, 1.334 views

Vogel's WALL 1245

Pluspunten

• Straks design
  • Volledige levering
  • Kwaliteit materiaal
  • Documentatie

Minpunten

• Geen richtlijnen m.b.t. de hoogte omschreven

Zojuist de installatie afgerond van de Vogels 1245 wandsteun. Ik heb twee alternatieven vergeleken, de Vogels 1245 en 1225. Het voordeel van de 1245 is dat deze meerdere draaipunten heeft waardoor het scherm verder van de muur af kan worden gehouden. Daarnaast kan de 1245 een groter scherm onder een grotere hoek draaien. De meerprijs van 50 Euro van de 1245 t.o.v. de 1225 heb ik voor lief genomen.

Levering: Levering in een nette doos, uiteraard alle onderdelen onbeschadigd. Montagemateriaal is gescheiden van de steun zodat deze elkaar niet kunnen beschadigden tijdens transport.

Montage: Een belangrijk onderdeel vormt de strip die op het scherm gemonteerd wordt. Deze heeft voor mij direct de VESA 30 maat voor bevestiging van de boutjes, waardoor deze aan beide zijden altijd gelijk zijn. Er is een behoorlijke verzameling boutjes meegeleverd, hier heb ik geen gebruik van gemaakt omdat de boutjes die al in het scherm aanwezig waren prima voldeden.
De steun wordt gemonteerd met 3 bouten die in de meegeleverde Fisher M10 pluggen worden gedraaid. Wat ik hierbij wil meegeven is dat de bouten in de steun worden gedraaid met een M12 dop, maar op het laatste stuk is er vrij weinig ruimte. Een steeksleutel gaat zeker niet voldoen, een tip is om gebruik te maken van een pijpsleutel ! Er zijn tijdens de montage diverse momenten waarop kleine bijstellingen te doen zijn, alleen de montage op de muur moet echt zuiver waterpas zijn want die is m.i. niet goed te corrigeren.

Documentatie: De handleidingen zijn helder en in het Nederlands beschikbaar. Ik heb op internet nog een aantal montage-video's bekeken als ondersteuning.

• Sharp Aquos 40LE824E

Heb jij ook een Vogel's WALL 1245?