Philips HD8833/11 Review

supertheiz 5 januari 2013, 617 views

Philips HD8833/11

Pluspunten

• Lekker bakje espresso
  • Compact
  • Mooie machine
  • Volautomatisch

Minpunten

• Rommelig waardoor extra werk bij onderhoud.
  • Kleine opvangbak, vaak legen.
  • Als de bonen bijna op zijn,wordt de laatste lading ongebruikt in de afvalbak gestort.

Ik heb in oktober deze machine aangeschaft. Ben als freelancer werkzaam en werk regelmatig thuis. Ook ontvang ik daar wel eens klanten, leveranciers of partners en ik wil dan een goed bakje koffie hebben.

Deze Saeco machine doet dat prima. De machine zet een, vind ik, erg lekkere bak espresso. De machine is verder redelijk klein, dit is fijn want onze keuken is ook niet heel groot.
Er komt bij espresso natuurlijk maar een klein kopje koffie uit. Deze koffie is wel heet, maar dit koelt in een klein kopje snel af. Dit zal bij andere machines niet anders zijn, maar op deze machine is geen kopjes warmer aanwezig, dat is jammer.
Een nadeel is dat je geen normale kopjes koffie ermee kan zetten. Je hebt espresso of een mok koffie. Die laatste vind ik niet geweldig. Dit is teveel waardoor de koffie veel te slap is. Linkerknop, espresso, is een kleine levering koffie zoals het hoort. Rechterknop is een flinke mok vol.

De machine moet regelmatig worden schoongemaakt. Hierbij merk je dat de machine er een klein beetje een rommeltje van maakt. Er wordt best wat gemalen koffie naast de koffiezet unit gegooid en dit komt op de bodem van de machine terecht. Schoonmaken van de unit is 2 tellen werk (afspoelen onder lauwe kraan) maar door de gemorste koffie mag je de machine ook uitzuigen en ben je ook bezig met het schoonmaken van het aanrecht.

Verder spoelt de machine door bij het aanzetten en uitzetten. Hier wordt best veel water bij gebruikt. De opvangbak is niet heel groot, waardoor je erg vaak de opvangbak moet legen.

Iets wat me echt stoort: Als de bonen bijna op zijn, niet voldoende voor een bak koffie, dan wordt de maling ongebruikt weggeworpen.

Al met al dus een machine die op zich prima bevalt. Redelijk compact en goede koffie. Hij heeft ook wat nadelen zoals schoonmaakwerk.

Heb jij ook een Philips HD8833/11?