Specificaties 1.000W (80 Plus Gold), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Silent Pro Gold 1000W Review

Thedutchmaster 5 januari 2013, 665 views

Cooler Master Silent Pro Gold 1000W

Pluspunten

• de fan in de voeding is zeer stil (135 mm)!
  • veel aansluitingen genoeg voor 4 videokaarten
  • nette modulaire verdeling en kabels
  • doet zijn werk naar behoren

Minpunten

• het had naar mijn mening wel wat netter gesleaved mogen worden rond de stekkers op het moederbord (24 pin stekker en 8 pin stekker)
  • jammer dat niet alle kabels voor op de videokaarten modulair zijn

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
ik heb persoonlijk voor deze voeding gekozen omdat ik deze kon kopen voor een net prijsje nieuw in seal ook ben ik altijd al een coolermaster fan geweest (cases etc) en dat deze een vermogen van 1000 Watt levert met een efficiŽntie van 92% heeft hem zichzelf aan mij verkocht !

toen ik de voeding binnekreeg was ik verast erdoor , veel aansluitingen
deze beschikt over onder andere over 4x 5,25" molex, 9x SATA en 4x PCIe 6+2 pins aansluitingen.

en na voor het eerst inbouwen bleek deze zijn naam eer aan te doen ,zeer stil
de 135 mm fan hoorde ik bijna niet alleen dicht bij de voeding hoorde je deze wel maar dat spreekt voor zich !

ben er zeer blij mee draai er nu een maand of 3 op

heeft eerst ook met een

gtx 580 sli oc opstelling gedraaid icm met een i7 3770 k en mis z77a-gd65 !

de voeding presteerd goed is zeer stil en ben er gewoonweg zeer goed te spreken over

de specs

-12V 0,3 A

Achterzijde
1 Aan/Uit schakelaar

Beveiligingen
tegen stroompieken (OCP), tegen overspanning (OVP), tegen onderspanning (UVP), tegen overbelasting (OLP/OPP), tegen kortsluiting (SCP), tegen oververhitting (OTP)

Features
ATX12V 2.3, EPS12V 2.9x, Kabel-management, Koeler temperatuurgestuurd, 80 PLUS Goud Gecertificeerd, NVIDIA SLI-Ready Gecertificeerd, ATI CrossFireX Gecertificeerd

Bouwvorm
ATX

PSU Koeler
1 x 135 mm

Formaat (BxHxD)
150 x 86 x 160 mm

Heb jij ook een Cooler Master Silent Pro Gold 1000W?

Kan je aub wat meer info geven omtrent de voeding , misschien kan je metingen doen of nog wat prentjes toevoegen met wat informatie? :)
gedaan zal hem zo nog even opmeten !

[Reactie gewijzigd door Thedutchmaster op 5 januari 2013 00:16]

Review is wat leeg; ben het met leaninsider eens, wat metingen omtrent de voltages zou interessant zijn.

Vraag, waarom heb je voor deze voeding gekozen? Voor 170 euro kan je toch een veel beter voeding kopen die efficiŽnter, stiller en stabielere voltages heeft. Bijvoorbeeld een voeding van Seasonic? Heb zelf al 2 Coolermaster voedingen versleten, waaronder een Pro Gold 1200w, en ben over de kwliteit/prijs verhouding niet te spreken (stugge kabels, instabiele voltages, etc).
zoals gezegd ! ik kon hem voor een net prijsje kopen nieuw in seal :D

dus toen maar gedaan ( heb er 90 euro voor betaald ) en heb hem nu al een poosje
ik kan er niks slechts over zeggen heb hiervoor een coolermaster silent pro m600 gehad (verkocht met de pc waar ie inzat) en nog een m620 nooit geen problemen mee gehad dus ik ben er blij mee

ik heb geen voltage meter dus kan er geen metingen op los laten en foto materiaal zal nog even moeten wwachten aangezien ik geen telefoon op het moment heb :D
Ah, overheen gelezen |:( ... Mocht je toch nog ergens een voltage meter weten te bemachtigen zou het interessant zijn deze in de review te vermelden :) .
ga zeer zeker mijn best doen :D