Specificaties 4" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 5 64GB Zwart Review

DeDennis87 4 januari 2013, 519 views

Apple iPhone 5 64GB Zwart

Pluspunten

• Dunner en lichter: daar heb ik echt elke dag plezier van. Het klinkt heel raar, maar het is zo fijn in gebruik! Had ik niet verwacht. De 4 voelde in vergelijking als een baksteen.
  • Accu: bij normaal gebruik doe ik er makkelijk twee dagen mee. Bij de iPhone 4 was het wel beter, maar ja tijden veranderen! De 5 kan natuurlijk ook meer..
  • Camera: nu in 1080p in plaats van 720p. Ik maak veel filmpjes tijdens allerlei dance events en ook bij deze iPhone is beeld- en geluidskwaliteit uitstekend! Beeldstabilisatie is me nog niet opgevallen.
  • Snelheid: alles werkt net even sneller en soepeler. Vooral games gaan als een speer!
  • Beeldscherm: nog altijd zeer scherp maar de kleuren zijn nu nog mooier! Het contrast valt mij ietsje tegen. Zwart is niet echt diep zwart.
  • Wifi: werkt ook sneller en stabieler.
  • iCloud: agenda en foto's laat ik synchroniseren met de iMac, werkt top!

Minpunten

• De prijs: behoeft geen verdere uitleg.
  • iOS wordt nu wel een beetje gedateerd. Ben benieuwd naar iOS 7! Vooral het multitasken en afsluiten van apps kan stukken handiger.

Mijn iPhone 4 had ik bijna twee jaar en kon ik goed verkopen aan een kennis. Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om de nieuwe 5 te kopen, maar ik vond het eigenlijk ook weer raar om een 4s te halen. Qua specs is het verschil niet al te groot, maar als je dan toch een flinke investering doet, dan moet je ook maar gelijk voor het nieuwste gaan.. zo was mijn redenering. En wat ben ik er blij mee, achteraf! Ik heb ook gelijk de stap van 32gb naar 64gb gemaakt vanwege de vele foto's en filmpjes die ik maak en graag bij me heb.

Het grotere scherm leek mij heel raar, ik vond 3,5" juist zo fijn! Maar binnen twee dagen ben je er aan gewend en denk je er niet meer bij na. Gebruik met een hand is nog steeds mogelijk, al brengt het soms iets meer risico met zich mee.

Camera is een kleine verbetering tov de 4. Panaroma schieten is grappig, maar gebruik ik niet vaak. In het donker zijn de foto's aardig goed. Van de verbeterde beeldstabilisatie merk ik niet veel.

Accu is beter dan verwacht! Hij kan uiteraard niet op tegen de accu van de 4, maar bij normaal gebruik kan ik er twee dagen mee doen. Opladen duurt ongeveer 2u15.

Al met al: een top telefoon!

Heb jij ook een Apple iPhone 5 64GB Zwart?

Meer advertenties

Dit is voor mij een oppervlakkige review, je hebt het over de foto's en filmpjes die je maakt.
Ik zou zeggen verwerk deze in je review evenals wat benchmarks en alle punten van de telefoon wat uitgebreider belichten je hebt echt een veel betere review.
Voor wat vergelijking materiaal van een hele goede telefoon reviews zie bv:
Je hoeft het echt niet zo uitgebreid te doen maar ik denk dat je wel zaken tegenkomt waar je van denkt he dat had ik ook kunnen verwerken in mijn review.

productreview: Apple iPhone 5 32GB Zwart review door Uniciteit
productreview: Apple iPhone 3G 16GB Zwart review door Thy King
productreview: HTC One X+ 64GB Zwart review door T.Struik
productreview: HTC One X+ 64GB Zwart review door CLB

Voor nu geef ik hem een nul als score maar dat kan worden aangepast :)
Succes iig!

[Reactie gewijzigd door pino85 op 4 januari 2013 17:10]

Dankjewel maar ik schrijf geen review voor een goede score. Ik denk hiermee een klein steentje te kunnen bijdragen in het aankoopproces voor mensen die twijfelen. Verder is er genoeg op internet te vinden over de prestaties en benchmarks. Ik beschrijf gewoon wat zaken die in het dagelijkse gebruik opvallen :)
Als je het daarom doet beschrijf het dan wellicht uitgebreider want op deze manier hebben mensen er gewoon niet zo veel aan behalve dat we er uit halen dat je in 2 dagen gewend bent aan een groter scherm en je vond dat als je z'n grote uitgave gaat je beter voor de 5 zal kunnen gaan dan bv een 4s en dat je oa veel foto's maakt.

Ik bedoel dit tevens echt niet verkeerd , maar ik behoor wellicht tot de groep mensen op deze tech site die wellicht toch wat meer verwachten uit een geschreven review dan een erg kort verhaaltje zonder echt op zaken in te gaan.
Daar kan het ook aan liggen..

[Reactie gewijzigd door pino85 op 4 januari 2013 17:44]

Bijzonder dat jij weet wat alle mensen willen! Bedankt voor je tips, misschien dat ik er in het weekend eens naar kijk.

edit: ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk dat daar al genoeg andere reviews voor zijn geschreven / opgenomen. In dit stukje geef ik op mijn manier een kijk op zaken die opvallen in de vergelijking tussen de 4 en de 5. Als je er meer van verwacht had dan vind ik dat jammer, maar aan de andere kant moeten we er ook niet meer van maken dan het is.

[Reactie gewijzigd door DeDennis87 op 4 januari 2013 17:31]

Misschien kun je de plus en minpunten die je hebt genoemd nog wat verder uitwerken in het verhaaltje er boven. Je hebt nu een heel kort stukje, met daarna allemaal punten die je niet eerder hebt genoemd. Nu +1 waard, als hem aanpast misschien meer.
Dat heb ik bewust gedaan om te voorkomen dat het teveel van hetzelfde wordt. Daarbij heb ik alleen aandacht besteed aan de kenmerken waar potentiŽle kopers (zoals ik was) benieuwd naar zijn en willen weten. Vooral het vergelijk met de 4 leek me waardevol.

Toch bedankt voor je opmerking, ik zal kijken waar ik een en ander iets beter kan beschrijven. :)
Nog een puntje over de accuduur
Had je getest of de iphone 5 niet opkan tegen de accuduur van de 4 en 4s? want de reviews op tweakers.net laten zien dat de 5 juist beter presteert dan de 4 of 4s op accu duur.

reviews: Shoot-out: smartphones getest op accu, scherm en meer

[Reactie gewijzigd door pino85 op 5 januari 2013 10:44]

Ik heb het niet getest maar mijn indruk is dat de 5 in gebruik langer meegaat dan de 4, maar de 4 had een langere standby-tijd. Ik had niet verwacht dat hij beter zou scoren in die test dan de 4, maar ik ben er wel tevreden over. Zeker!