Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear DGN3500 Annex A Review

StCreed 4 januari 2013, 216 views

Netgear DGN3500 Annex A

Pluspunten

• Ingebouwde firewall met logging
  • Sterke wireless met hoge snelheid
  • Gigabit router
  • Prima gebruikersinterface

Minpunten

• Instabiel, wireless valt af en toe helemaal weg en dan werkt alleen aan en uitzetten nog.

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
De Netgear DGN3500 is een mooi product, met op papier en in de praktijk hele goede specificaties. Gigabit router, sterke wireless zender (beter dan mijn oude router in ieder geval) met moeiteloos 72Mb/s verbinding op een meter of 10 afstand (horizontaal). Verticaal is het lastiger maar 2 verdiepingen hoger, in een nieuwbouwhuis met veel beton, heb ik nog steeds een hele aardige verbinding.

Deze pluspunten worden echter tenietgedaan door de onhebbelijkheid van het ding om regelmatig de wireless verbindingen niet meer op te kunnen bouwen. Er is wel een netwerk, je krijgt verbinding, maar geen IP-adres. Vaak is er dan ook geen vaste verbinding met de router zelf mogelijk (wel met internet). Soms loopt hij helemaal vast en werkt alleen de stekker er uit halen nog. Dit probleem is duidelijk erger met warm weer, dus vermoedelijk had er een actieve koeling in moeten zitten.

Heb jij ook een Netgear DGN3500 Annex A?

KLeine aanvulling: de connectivity problemen blijven. Het lijkt meer een software issue dan een hardware issue. Het is op internet een bekend probleem, wat ook bij verschillende andere Netgear routers speelt.

Mijn advies: geen Netgear kopen tot de problemen zijn opgelost. Nu alleen kijken of ik mijn geld terug kan krijgen...
Aanvulling: probleem gevonden!

Zodra je de wireless-N functie uitzet en terugvalt op de oudere wireless protocollen is het probleem met de verbindingen helemaal weg. Heb nu al 5 maanden geen probleem meer gehad.

Tsja. NIET BEST NETGEAR!