Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Razer Naga Molten Special Edition Review

MelvinV2 4 januari 2013, laatste update op 4 januari 2013, 634 views

Razer Naga Molten Special Edition

Pluspunten

• Mooi uiterlijk, goed design
  • 12 zijknoppen, zeer goed gebouwd en effectief met de duim te raken
  • Stevig materiaal
  • Handige software
  • Bedrijf heeft kwaliteitsvolle en goede verpakking
  • Veel keuze in profielen en DPI.

Minpunten

• Draad krult/knikt snel als de muis tever beweegd op lange termijn.
  • Zijkanten kunnen beetje open scheuren waardoor je de puls lamp eruit ziet komen.
  • "toetsjes" vervagen maar functionaliteit blijft, alleen minder leesbaar.

Na 2 jaar op een simpel Incidu muisje geleefd te hebben en mijn nieuwe klasgenoten/gamemaatjes te zien rondlopen met mooie muisjes dacht ik zelf maar ook eens een vette muis te gaan halen.

Razer was vaak in het nieuws en daarnaast werd er vaak over Razer Nagas en Mambas gepraat, dus ik dacht ik ga eens kijken wat dat voor soort muizen zijn.

Bij het zien van de Molten naga dacht ik gelijk, die moet ik hebben! Een stoer en mooi uitziend lavacrack patroon in rood licht en net als elke naga, 12 knoppen aan de zijkant samen met een leuke vorm en de stoere zwarte kleur.

Het uitpakken van de Naga ging vrij soepel, de verpakking van Razer was best mooi, stevig en compleet.

Tot mn schande heb ik geen foto van de verpakking, excuses hiervoor.

Levering
De verpakking was wel erg stevig, groot en bevatte de volgende onderdelen :
Razer naga muis zelf
Razer sticker
Razer trainer bumps "kleine plakkertjes voor als je moeite heb met de toetsen of patronen op de zijtoetsen wilt hebben die je kan voelen"
Razer manual (naga)

Erg tevreden met de levering, wist gelijk hoe of wat ik moest doen als het ging om drivers downloaden, daarnaast beschreef het boekje goed waar je dan ook moet zijn.

De razer site is nu wel veranderd, maar met google vind je de drivers ook best snel.

Design
Over het design van de muis valt niet veel te zeggen, het is een mooie muis met een erg apart uiterlijk wat je echt niet bij andere muizen ziet. Zelf heb ik ook geen cheap ripoff gezien op ebay, chinese sites en op de markt.

De bolle achterkant zit lekker in de hand en de zijknoppen zijn ook makkelijk te gebruiken voor mensen die veel MMO/Starcraft en dergelijke games spelen. Gelukkig bied Razer ook makkelijk profielen aan voor mensen die meerdere games spelen en dan de layout en functionaliteit kunnen veranderen van de muis.

Gebruik
Hoewel een erg mooie muis, is deze muis wat lastiger te gebruiken voor mensen met lange vingers en grotere handen. Vrienden en familie konden soms de muis niet echt comfortabel vasthouden en vonden hem veels te klein. Ik ga ervan uit dat dit ook een persoonlijke kwestie is, maar voor een "dedicated" MMO muis had ik wel beter verwacht.

De DPI stappen op de driver waren ook erg groot, ik wilde graag soms tussen sommige DPI profielen in zitten zodat ik kan regelen dat ik comfortabel ga browsen, of mijn MMO games snel en effectief kan gebruiken.

Bouwkwaliteit
Hier heb ik wel gemengde gevoelens en meningen. Het materiaal is zeer comfortabel, een zacht kunststof wat voor mij erg lekker aanvoelt, daarnaast heb ik geen last van zweet/vettigheid op mijn naga. Geen idee of dit aan het materiaal ligt, maar bij andere muizen had ik dit wel.

Helaas is dit geen wondermuis, na een kleine 4 maanden begon ik opeens gebogen strepen te zien gloeien (de rooie puls lamp) aan de zijkanten van de muis, ook waren de cijfertekens van de zijknoppen vervaagd en kon ik de 11 en 7 niet meer lezen.

Ook is de draad erg vervelend, de draad heeft een ribbelige veter-achtige laag eroverheen en dit krult erg snel op, niet bepaald handig als je veel gamed en je heb een nogal krappe setup voor je laptop/PC, ik kreeg knikken in de draad uiteindelijk waar het veter materiaal openscheurde en er lusjes ontstonden in de draad van de muis.

Uiteindelijk na een bepaalde tijd is de USB aansluiting geknikt (het puntje van de draad) en hier ben ik best woedend over, ik ben erg netjes met de muis omgegaan en toch gebeurd dit.

Geen idee of dit aan elke naga is, maar de Molten zou ik vermijden als je een zware gamegebruiker ben.

Ik ben overall wel tevreden met de muis, alleen mocht de veterdraad van mij wegblijven, het is zeer vervelend.

Heb jij ook een Razer Naga Molten Special Edition?