Icy Box IB-864-B Review

SpiceWorm 4 januari 2013, 1.066 views

Icy Box IB-864-B

Pluspunten

• eSata aansluiting
  • Dedicated microSD slot
  • USB3 aansluiting voorkant
  • SDXC (64 GB SD)

Minpunten

• Stiekem een USB2 cardreader
  • USB3 is enkel doorlus
  • Onnodig blauw ledje aan de voorkant

Reden van aanschaf:
Ik heb deze cardreader gekocht omdat hij USB 3 heeft, een eSATA poort, SDXC ondersteuning voor SD kaarten van 64 GB en een dedicaded microSD slot (handig: als je je converter kaartjes kwijt bent!).

Beschrijving:
Alles in één kaartlezer met een USB2 hub (3 poorten) en een USB3 aansluiting (doorlus vanaf de achterkant) en een eSATA aansluiting (als SATA aansluiting op het moederbord).
Daarnaast zit er een blauw ledje op wat brand als de computer aanstaat. Ook zit er een rood ledje op wat brand als er een geheugenkaart in zit. De compact flash kaarten moeten er op de kop in. De kaarten gaan er soepel in en uit.

Minpuntjes:
Jammer is alleen dat de USB3 aansluiting enkel een doorlus is van één van de aansluitingen aan de achterkant, en niet een aansluiting is voor op het moederbord. Je zit dus met een onhandig uitstekende kabel aan de achterkant van je computer :z en houdt aan de achterkant een USB3 poort bezet. De cardreader zit op de USB2 poort en ondersteund dus geen snelheden boven de 480 mbit +/- 35 mb /sec. Dit is geen USB3 cardreader. Als je een USB3 cardreader wil neem dan de ICYBOX IB-865 - maar die heeft geen eSATA poort.

Snelheid:
Ik heb even getest en met een Kingston CF 133x elite pro kaart werd er ~23 mb/sec gelezen. Uit andere reviews blijkt dat ongeveer de snelheid van de CF kaart is.

Conclusie:
Ik heb hem voor 30 euro in huis, geen gekke prijs. Het apparaat voldoet en is een flinke verbetering ten opzichte van de 1.1 reader die ik hiervoor had (max 2,5 mb /sec)

Heb jij ook een Icy Box IB-864-B?

dankje voor de review, ik heb de usb3 versie maar gekocht. Geweldig dat je de tijd hebt genomen om dit op te schrijven!
Haha, thanks, ruim 4 jaar na schrijven.
tsja het hielp wel :+