Specificaties 15,6" (1366x768), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion g6-2051sd Review

gunfreak777 18 januari 2013, 2.398 views

HP Pavilion g6-2051sd

Pluspunten

• Mooi design
  • Slimme Trackpad
  • Extra knoppen toetsenboord

Minpunten

• Korte netstroomkabel

Dit is mijn eerste review op tweakers, maar ik ben al langer actief op deze website, om te beginnen wil ik even duidelijk maken dat ik maar een student ben en geen professionele product reviewer, en koop altijd me spullen met het id van zo veel mogelijk voor de laagst acceptabele prijs. Dus ik ga deze laptop niet vergelijken met een alienware laptop, maar als een laptop uit deze prijsklasse,

Eerste indruk
Laptop ziet er goed en stevig uit, bovendien een mooi design, lekker snel mee te computeren en deinst niet terug om één van de nieuwste spellen te spelen.

Specificaties
Kleine toelichting van de specificaties

AMD A-10 4600m: Lekker snelle quad-core van AMD van 2.2 Ghz met en top snelheid van 3.2 Ghz, meer dan genoeg om thuis mee te internetten, skypen, etc. en voor school ook meer als genoeg om programma's uit te voeren die ik nodig heb voor mijn studie. Dus voor de komende jaren zit je wel goed met deze processor.

6 GB RAM: Genoeg RAM geheugen om meerdere zware programma tegelijkertijd te draaien, start de programma's lekker snel op en heb nog nooit last gehad dat ik tekort aan RAM geheugen heb.

1 TB HDD: Persoonlijk meer dan genoeg opslagruimte, maar voor de zakelijke mensen onder ons of mensen die fulltime met hun laptop bezig zijn, en veel grote programma's en veel muziek en film's op hun laptop hebben staan moet dit ook voldoende zijn om het grootste deel in ieder geval op de laptop zelf te bewaren dan op een externe harddisk.

7670M 1GB: Getest met Far Cry 3 en Battlefield 3. Allebei de games gespeeld op de resolutie van de laptop. Far Cry 3 heb ik gespeeld op low/medium en had 30-40fps, en Battlefield 3 gespeeld op medium/high en had ook 30-40 fps.

Hardware
Beeldscherm: Persoonlijk vind ik het een heel mooi beeldscherm van 15.6 inch met een resolutie van 1366x768. Alles is haarscherp te zien en kleuren zijn ook goed, Het is natuurlijk niet te vegelijken met een een full HD beeldscherm maar voor mij volstaat het. Het enige nadeel is is dat je er precies recht voor moet gaan zitten voor de mooiste beeldkwaliteit, dit heb ik dus niet bij mijn externe monitor, die is onder grote kijkhoeken nog wel helder en duidelijk te zien.

Speakers: Ingebouwde speakers volstaan, maar om er uren muziek op te luisteren is het denk beter om een setje boxen of een koptelefoon erbij te kopen. Makkelijk dat ze erin zitten, maar alleen voor onderweg, er zit totaal geen bas in en produceren en schel geluid.

Toetsenbord: Toetsenboord is eigenlijk hetzelfde als alle andere laptop toetsenborden, het makkelijke aan dit toetsenboard vind ik wel dat je er een paar makkelijke knoppen op hebt zitten waarmee je de helderheid van het beeld en het geluidsvolume kan instellen en je WiFi antenne aan een uit kan zetten. Dit is extreem handig want dan hoef je niet telkens in je instellingen te gaan rommelen. Er zit ook nog een numpad op

Touchpad: Op deze laptop zit een slimme touchpad, dat houd in:
Je kan je muis besturen met je touchpad.
Je kan inzoomen met je touchpad(zelfde manier als smartphones).
Je kan scrollen met je touchpad door 2 vingers naast elkaar te houden met een ruimte van ongeveer 2 vingers ertussen en dan op een neer te bewegen om te scrollen.
Touchpad aan en uit zetten, er zit een kuiltje linksboven op je touchpad en als je daar twee keer snel achter elkaar op drukt gaat je touchpad uit en als je dit nog een keer doet gaat hij weer aan. Hier hoef je dus ook niet in instellingen te gaan rommelen.

Overig
Geluidsproductie: Als je gewoon aan het internetten bent is de laptop verrassend stil, in het begin hoor je hem NIET, maar naarmate de laptop ouder wordt hoor je hem wel wat harder worden, maar niet op een storend niveau. Maar als je aan het gamen ben gaat hij wel hard blazen, wat op zich ook wel logisch is omdat hij veel meer te verwerken heeft. Maar als je het geluid een beetje hard zet of met een koptelefoon op zit merk je er weinig van.

Warmteproductie: De laptop wordt bij normaal gebruik totaal niet warm, lucht die eruit komt voelt zelfs koeler aan als de lucht eromheen. En als je ongeveer een halve dag heb zitten gamen wordt hij wel erg warm, maar in ieder geval geen broodrooster effect.

Voor een laptop in deze prijsklasse steekt hij ver boven andere laptops uit en is eigenlijk goed voor alles. Ruim voldoende voor thuis, school en werk en krachtig genoeg om zware programma's te draaien en volstaat om nieuwe games te spelen.

Opmerkingen
Als ik thuis aan het computeren ben en ik heb netstroom aansluiting haal ik altijd mijn accu eruit, dit schijnt dus veel beter te zijn voor de levensduur van je accu. En als ik aan het gamen ben zet ik de dual graphics mode uit, want anders komen er spike lags in de game. Wat ik wel een beetje naar vond is dat de kabel van netstroom naar voedingskastje net aan een meter is, dus echt ver bereik van netstroom heb je niet, maar dat is een kwestie van een langer kabeltje kopen.

Graag geen boze reacties, commentaar en vragen zijn altijd welkom

Heb jij ook een HP Pavilion g6-2051sd?

Na deze review gelezen te hebben, lijkt het me een interessante laptop voor een mooie prijs.
Alleen ik vroeg me af of er ook ruimte is voor een SSD naast de 1TB hardeschijf?
Ik heb geen idee of er nog ruimte is in de laptop, hier kan ik je helaas niet mee verder helpen.
helemaal eens met je review, ik heb deze laptop zelf ook en alle informatie klopt precies, ik heb alleen zelf geen last van de korte kabel, alle laptops hebben ongeveer deze lengte erbij zitten, en met dual grafics aan werken games over het algemeen alleen maar beter bij mij, maar dat verschilt per spel.

verzonden vanaf de de HP G6-2051SD met windows 8 upgrade
Ik weet niet of het bij alle games is, maar far cry 3 speelt hij wel hoger(met dual graphics) rond de 45 fps, maar om de 20 a 30 seconden schiet hij soms terug naar 12 of zelfs 9. Dan heb ik toch liever dat er een constante aantal fps is met dan maar wat minder fps, als dat je meer fps hebt maar er spikes tussen zitten.
Kijk ook even naar http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Daar staat de 7670m hoger dan de 7670m+7660g,
Gooi de 12.11 beta drivers erop, deze schijnenen best veel optimalisaties te hebben voor FC3 (in crossfire). Kijk voor de grap eens of dit dan nog steeds is.
Hallo RtyQ, Ik wil er graag Windows 8 op zetten, heb je zonder problemen de upgrade kunnen uitvoeren?

Alvast bedankt.

[Reactie gewijzigd door thijsy004 op 13 januari 2013 23:59]