Specificaties GF GTX 670 (1,006GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce GTX 670 FTW Review

jonashendrickx 28 januari 2013, 912 views

EVGA GeForce GTX 670 FTW

Pluspunten

• Overklokbaarheid
  • Stevigheid
  • Technische ondersteuning
  • EVGA Community zeer vriendelijk

Minpunten

• Lawaaierige ventilator boven 60% fansnelheid (reference cooler)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Koeling/Overklokken
Het enige wat ik kan opmerken is om een stillere VGA koeler te kopen bij deze grafische kaart of de Signature 2 editie. Omdat het een reference koeler (van de GTX680) is draait hij iets luider. Maar als je best wel tegen wat lawaai kan en de fan wilt een tikkeltje sneller draaien kan dit zonder problemen. Houd er dan wel rekening mee dat je hem aanzienlijk hoort. Als je hoopt te overklokken op deze koeling waarmee hij komt en je kan niet tegen wat lawaai moet ik je teleurstellen. Maar ik raad je eventueel wel de Arctic Accelero Xtreme 3 of Arctic Accelero Hybrid aan als je het niet erg vindt nog een extra euro'tje te spenderen.

Ik kon het niet laten m'n eigen BIOS te programmeren/hacken, en heb de fan geunlockt naar 100%. En even voor m'n maximale overklok gegaan. Ik was al mooi stabiel op 1300Mhz zonder enige moeite. Ik heb niet verder geprobeerd. Maar dit toont wel blijk van verborgen capaciteiten. Ofwel heb ik de lotterij gewonnen.

De standaardBIOS kan officieel gaan tot maximaal 1.175v voor de ge´nteresseerden.

Step Up Program
EVGA heeft een step up programma waarmee je een tragere videokaart binnen de zoveel maand kan omruilen voor een snellere. Mits bijkomende kosten natuurlijk. Je moet de regels maar lezen op hun website. Deze videokaart valt niet onder het Step Up Program in Europa. Maar ach, je moet de fabrikanten ook al eens sponsorren en niet altijd aan jezelf denken.

Support
Ik had het EVGA team een vraag gestuurd over hoe luid de fan was en welke kaart ze mij zouden aanraden in hun gamma. En ik kreeg een heel uitgebreid antwoord met motivaties waarom ik welke kaart zou willen nemen. Ongelofelijk en nog nooit ergens anders gezien!
Ook hun forums zijn zeer erg leuk om op rond te hangen. Zeer volwassen mensen en iedereen daar is bereid je te helpen bij een probleempje. Ook zijn ze zeer vrijgevig bij het weggeven van coupon codes heb ik al ondervonden.

Software
EVGA Precision X en EVGA OC Scanner X? Ideaal om je maximale overklok te zoeken! En ook om te zoeken naar artifacts!

Stevigheid
Ik herinner me nog mijn Club3D HD6950 en Gigabyte GTX650. Die dingen voelden erg breekbaar aan, en erg licht. Deze videokaart voelt zeer stevig aan, als je hem vast hebt zou je letterlijk kunnen denken ik kan hem tegen de muur gooien en hij is nog heel.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 670 FTW?

Toch best logisch bij een reference koeler?

Review is nauwelijks review waardig.
Ja iedereen weet dat reference koeler is als je wat opzoekingen doet.
Grappige is dat het eigenlijk geen reference koeler is. Hij heeft namelijk het bord van een EVGA 680 en de koeler van een 680 ipv de kleinere van een standaard 670 :)
Correctie toegevoegd :D Maar toch maken ze beiden allebei lawaai waarschijnlijk :P
Jawel maar die van de 680 koelt een stuk beter op een 670 en hoeft dus minder toeren te maken. Bij 2d gebruik hoor je hem dus helemaal niet. Verder gooit ie de warmte meteen de kast uit wat wel een voordeel is boven de aftermarket koelers :)

[Reactie gewijzigd door luckyjan op 28 januari 2013 18:02]

Een leuk nieuw design zou zijn als ze hem langs onderen en langs boven naar buiten toe doen blazen. Als je vanonder het single slot design probeert, heb je vanboven weer ruimte om daar nog een koeling te plaatsen en kan je boven en onder naar buiten toe blazen.In SLI is dit ook nog best interessant :)

Er zal wel een reden voor zijn dat nog niemand dit heeft geprobeerd.

Je moet eens een Arctic Accelero Hybrid zoeken. Leuk kitje. Kan veel meer hitte verwerken en blaast ook alles naar buiten _/-\o_

again het is waterkitje :D dus oppassen geblazen :D ze zeggen wel zoveel jaar garantie. Maar als het lekt is alles toch naar de knoppen :D

[Reactie gewijzigd door jonashendrickx op 28 januari 2013 18:11]