Specificaties Stereo speaker - Bekijk alle specificaties

JBL OnBeat Venue Zwart Review

matery 2 januari 2013, laatste update op 2 januari 2013, 1.975 views

JBL OnBeat Venue Zwart

Pluspunten

• Design
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen afstandbediening
  • Volume van de ipad wordt overgenomen.
  • Geen equalizer

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Waarom:

Ik maak veel gebruik van Spotify op mijn telefoon en op de iPad. Ik zocht hierbij een speaker van goede kwaliteit, mooi vol geluid en hij moest eventueel ook nog mobiel zijn.

Na een aardige tijd zoeken tussen de mp3 speakers in de pricewatch en bij de lokale elektronica winkels kwam ik tot de conclusie dat de kleinere draagbare speakers niet voldoende aan mijn eisen voldeden. Met name als ze harder worden gezet dan is het geluid wat schel, uitzonderingen daargelaten. Ik ben daarom bij de grotere speakers gaan kijken. Hierbij viel mijn oog direct op deze JBL. Ik heb deze getest en was direct tevreden over het geluid ook het design sprak mij zeer aan.

Bouwkwaliteit:

In doos waarin deze speaker geleverd is zit de speaker, een stroom adapter met losse stekker en een gebruiksaanwijzing. Graag had ik er ook een afstandsbediening bij gehad maar helaas word deze niet mee geleverd.

De bouwkwaliteit van de speaker is goed. Over de voorkant zit een speakerdoek. Ook zit hier een iphone/ipad dock die door er op te drukken word uitgeschoven, deze voelt solide. De achterkant is van kunststof en hier zijn een video out en een auxillery in aansluiting te vinden. Aan de bovenkant bevinden de knoppen waarmee de speaker bediend kan worden. De knoppen zitten netjes in de speaker verwerkt en voelen ook stevig aan.

Prijs:

Deze speaker was tijdens de kerst in de aanbieding bij koopikonline.nl voor 165,-. Een nette prijs is mijn mening. De speaker is bij overige winkels te koop voor gemiddeld 199,-.

Geluidskwaliteit:

De kwaliteit van het geluid is zeer goed. Een heerlijk vol kamervullend geluid en een stevige bass. In de appstore kan een JBL app gedownload worden waarmee een 5-tal equalizer presets ingesteld kunnen worden. De presets zijn movie, rock, jazz, basic en gaming. Het is niet mogelijk zelf equalizer aanpassingen te doen.

Gebruik:

Ik gebruik deze speaker samen met een iPad en een HTC One X. De speaker is zeer gebruiksvriendelijk. Je verbind het apparaat, zet muziek aan en er komt geluid uit.

De iPad in de docking plaatsen is gemakkelijk en hij wordt ook meteen opgeladen. Een vervelende eigenschap is dat de speaker het geluidniveau van de iPad overneemt iets wat ik liever niet had.

De bleutooth verbinding werkt goed en heeft een bereik van zo een tien meter als er geen objecten tussen staan. De bleutooth van de iPad is van mindere kwaliteit deze gaat eerder haperen in vergelijking met de HTC One X.

Aux en video out heb ik nog niet gebruikt.

Conclusie:

Een mooie speaker met een goede kwaliteit en een mooi geluid. Het is goed te merken dat hij ontworpen is om hoofdzakelijk met Apple apparatuur te werken (overnemen van volume, app alleen in de appstore).

Heb jij ook een JBL OnBeat Venue Zwart?