Zanussi ZTH485 Review

lakemens 2 januari 2013, 1.780 views

Zanussi ZTH485

Pluspunten

• Vele instelmogelijkheden
  • Zuinig wegens warmtepomp (moet nog blijken)
  • Meerdere makkelijk toegankelijke filters
  • Was meestal goed droog na automatische programma

Minpunten

• In sommige programma's blijkt was toch niet helemaal droog
  • Vrij luidruchtig

Droogresultaat Score: 3
Als vervanging van bijna overleden Bauknecht gekocht, op basis van wat online en offine huiswerk, apparaat werd door de vrienden van de TestAankoop (Belgische Consumentenbond) aangeraden als beste koop, als zijnde de halve prijs voor immer goede Mieles.

Nu had ik eigenlijk al vrede gesloten met de prijs van Miele (>§1100), maar toch nog eens specs en beschikbaarheid vergeleken. Besloten voor 600 deze te kopen in BelgiŽ bij http://www.electromania.be, Redcoon.be/nl bood een Duitse versie aan met mogelijk beperkte garantie. Electromania bood deze voor 619 online aan, maar boden 599 toen ik ze de lagere prijs van Redcoon opgaf. Ik had ook nog ecocheques uit te geven, welke ze ook aannamen.

Ik kan -nog- geen oordeel geven over energieverbruik, daar ik het niet meet. Ik weet dat mijn oude apparaat erg veel stroom verbruikte, daarom keuze voor een veel zuiniger (op papier) droger met warmtepomp. Heb geen moeite gedaan dit nader na te gaan, zo tweaker ben ik nu ook weer niet...

Geluidsproductie lijkt wat hoog, maar ik heb de machine in schuur staan, dus mij stoort het niet. Drogers maken Łberhaupt vrij veel geluid.

Heb jij ook een Zanussi ZTH485?