Specificaties 256GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 Pro 256GB Review

victorb 31 december 2012, laatste update op 31 december 2012, 4.147 views

Samsung 840 Pro 256GB

Pluspunten

• Hoge read en write snelheid
  • Hoge IOPS
  • 7mm hoog dus ultrabook compatible
  • Ziet er proffesioneel en strak uit
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• 1.5x duurder dan de samsung 840

Op mijn workstation draai ik Linux Mint en Windows. Op mijn OCZ Vertex2 van 120gb is dat wat aan de krappe kant een dual boot systeem. Vooral als je ook wat games of programma op een ssd wil instaleren.

Daarom ben ik gaan kijken naar een nieuwe SSD. Er is alleen tegenwoordig gigantisch veel keus en snelheids verschillen op de SSD markt. Bij het zoeken naar een SSD viel de Samsung 840 PRO serie op. In de benchmarks van de tweakers review kwam die duidelijk uit de bus als snelste SSD. En ontworpen voor high end gebruik.

Hij is niet goedkoop maar komt met 5 jaar garantie! Maar hij is ook weer niet veel duurder dan de andere snelle ssd's.

Ik heb een video unboxing overview en benchmark gemaakt waar ik hem vergelijk met een OCZ Vertex2 120gb (2010) en 2xsamsung 500gb 7200rpm op een Areca in raid0 (wat in 2007 een veel gebruikte setup was als bootdrive). Zodat je kan zien wat er afgelopen 5 jaar veranderd is op opslag/bootdrive gebied.

Voor vergelijkingen met huidige drives kan je genoeg benchmarks vinden online.

De samsung 840 pro 256gb zit aangesloten via sata600 op mijn asus p8z77-m pro

De stabiliteit betrouwbaarheid en ondersteuning vul ik nog niet in. Omdat ik dat nog niet kan beoordelen. Maar ik verwacht dat daar geen problemen mee zijn. En ik heb hem bij de mycom gekocht en in winkel opgehaald. Dus bij problemen kan ik altijd de garantie via hun laten lopen door hem naar de winkel te brengen.

Heb jij ook een Samsung 840 Pro 256GB?

Meer advertenties

sorry voor het zo laat reageren, maar iemand een idee waar je die bracked kan kopen?
Bij mij :*)
Ik heb hier zo eentje lekker werkloos liggen.
Als je toevallig in de buurt van Amsterdam bent, laat maar wat van je horen.
Held... Samsung zegt namelijk zelf dat ze hem niet los verkopen/versturen
Een 3,5 inch bracket moet je daar zelf voor zorgen? of zit dat erbij. Goede review.

[Reactie gewijzigd door Engeneer op 5 januari 2013 18:44]

Ja die moet je zelf kopen.

Ik heb even gekeken en alleen de Samsung 840 (non pro) komt met een full kit
250GB 2.5-inch SSD 840 Series with Full Kit
Samsung SmartMigration Software, Samsung Software & Manual CD, Quick User Manual, 3.5" bracket with screws, SATA data and power cables, Mounting Spacer, SATA to USB Adapter Capable
Kan je ook zeggen welke software bijgevoegd is, of is het alleen een PDF Userguide op de cd ?
Er staat Magician Software op de cd :)