Samsung BD-ES5000 Review

frank_b 30 december 2012, 1.199 views

Samsung BD-ES5000

Pluspunten

• Prijs, echt een hele leuke speler voor dit geld natuurlijk.
  • Upscaling van DVD naar HD werkt ook leuk, met gewone DVD best een heel goed plaatje.
  • Geen laadje, heerlijk ik speel niet zovaak een DVD of BD af, maar na een poosje gaan al die laadjes vastzitten, dit werkt tenminste beter.
  • Leuk klein model, niet zo aanwezig.

Minpunten

• De firmware upgraden is een ramp, het zou online moeten kunnen, maar dat werkt niet. Netwerk test alles OK, of hij mekkert dat er een DVD in zit ?? of hij blijft een tijd zoeken naar de server om er dan mee te stoppen.Dus maar een update van het net afhalen: Samsung dowmloads. Op een USB stick zetten en laden, ja hoor vast lopen. Spanning eraf (lekker spannend zo) en na een paar minuten kwam hij terug met de melding dat de upgrade usb stick corrupt was? Dit is een aantal malen misgegaan uiteindelijk met een 3de stick op FAT16 werkte hij pffff. Ook met 1009.2 (de laatste) lijkt de online upgrade nog niet goed te werken.Beetje problematisch dit proces.
  • De speler is traag met inladen van een BD.

Geluidskwaliteit Score: 5
Een leuke speler voor niet veel geld, de speler bied best wel een aantal leuke dingen:
Anynet+ , AllShare Play en Youtube via internet, de upscaling werkt goed.
Deze speler heeft in tegenstelling tot zijn duurdere broertje de BD-ES6000 geen 3D en de SMART Hub van Samsung. Je moet dan even de afweging maken of je het die 70 - 80 euro waard vind. Ik persoonlijk niet, 3D vind ik niks en de Samsung HUB en webinterface zit ook in de televisie, niet nodig dus.

Ik heb er dus ook een Samgsung LED TV (8000 serie) naast en ze werken goed samen, dat Anynet+ en BD-Wise van Samsung geloof ik wel, soms kwam de TV niet terug nadat ik de BD speler uitzette (op het beeld was dan sneeuw te zien, vaag), ik heb alles op OFF staan en alle HDMI instellingen op automatisch, dit werkt gewoon perfect.

De speler is niet de snelste, het laden van een Bluray duurt even, maar wanneer de BD geladen is werkt alles perfect, je moet alleen geen haast hebben.

Ik vind de speler een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben en goed werken wanneer je van te voren rekening houdt dat je een speler uit het goedkope segment haalt.

Grappig detail was dat ik een plexserver heb draaien die netjes in de BD speler ook te zien is, ik kan dan door de films browsen, leuk, alleen speelt deze de MKV files niet af, dus ik heb er niet zoveel aan.

Het geheel is erg licht en de behuizing is plastic, toch voelt het niet breekbaar aan.

Heb jij ook een Samsung BD-ES5000?