Philips Prestigo SRU6008/10 Review

Liegebeest 29 december 2012, 1.015 views

Philips Prestigo SRU6008/10

Pluspunten

• Solide constructie
  • Simpele configuratie
  • Simpele layout

Minpunten

• LED verlichting dimt wat snel

Configuratie Score: 4
Zoals zo veel huishoudens liepen ook wij tegen het probleem met de stapel afstandsbedieningen aan: TV, DVD, STB (en later mogelijk ook nog de versterker). Daar kwam bij dat de remote die we bij de UPC settop box kregen al heel snel kuren had en ook de TV bediening was niet 100%. Tijd voor een universele remote dus!

De Logitech Harmony serie staat overal goed aangeschreven en is inderdaad erg veelzijdig. Ik heb me echter altijd gestoord aan de layout van die apparaten; ik vind ze er altijd zo druk en rommelig uit zien. Op zoek naar iets simpelers dus!

Dat was precies waarom mijn oog viel op deze Philips: er zitten precies genoeg knoppen op voor de dagelijks gebruikte functies en de layout is zoals ik'm prettig vind. De bouw is stevig en voelt alsof ie echt niet zomaar kapot valt, dat is mooi in een huis met 'n kind. Daarentegen is de afstandbediening wel net iets te dik om echt lekker in m'n hand te liggen.

Het instellen was een koud kunstje, maar vereist wel een download vanaf Internet: de Configo software. Binnen vijf minuten was alles (incl de gewenste activiteiten) correct ingesteld. Per apparaat dat je wilt bedienen vraagt de software om soort (tv/dvd/stb/enz), fabricant en optioneel om het typenummer. Daarna gebruikt de software de Prestigo als IR ontvanger om een voorbeeldsignaal vanuit de originele AB te lezen (de "uit" knop). Als die goed wordt herkend ben je helemaal klaar. De activiteiten instellen is zeer basaal (geen macro's): je kiest welke apparaten er bij komen kijken, waar het geluid speelt en waar het beeld wordt vertoond.

Fraai ding, ik ben blij :)

Heb jij ook een Philips Prestigo SRU6008/10?