WD Elements WDE1MS1600 160GB Wit Review

Bonger 18 maart 2008, 843 views

WD Elements WDE1MS1600 160GB Wit

Pluspunten

• Stil
  • Compact
  • Geen krassen
  • Licht

Minpunten

• Korte USB kabel

Mobiliteit Score: 5
Had f een externe harde schijf nodig f een grote USB stick. Omdat harde schijven veel goedkoper en groter zijn in verhouding tot USB sticks toch maar een harde schijf gekocht. Beetje rondgekeken op de Tweakers Pricewatch en toen viel m'n oog op deze. Meteen naar MyCom gereden in Nijmegen om hem te kopen (moest dezelfde dag nog veel documenten en afbeeldingen backuppen) en dit was ook de eerste die de medewerker mij aanraadde.

In de doos zat de harde schijf in 2 plastic "houders" ingepakt, samen met een ~30 cm lange USB > mini USB kabel en een handleiding. De kabel is niet al te lang maar voor mij hoeft die ook niet langer te zijn. Anders heb ik nog wel wat langere liggen die ik ooit ergens bij heb gekregen. Externe voeding is niet nodig en kan ook niet aangesloten worden, n USB poort is voldoende.

De harde schijf zelf is echt stil, ik moet m'n oor er tegenaan houden om iets van gezoem te horen. Aan de zijkanten zitten dunne rubberen houders zodat hij niet snel bekrast raakt. Met de grootte is ook helemaal niets mis, integendeel zelfs, hij was kleiner dan ik had verwacht (kleiner dan m'n hand). Er gaat mooi een blauw lampje branden aan de zijkant als hij aan staat en knippert wanneer hij data aan het verzenden/ontvangen is.

Heb jij ook een WD Elements WDE1MS1600 160GB Wit?

Kun je iets vertellen over de prestaties van dit ding?

Ik heb bij een klant een WD passport tijdelijk aan een Proliant ML 350 G5(met USB2.0) hangen, maar dat ding is zo traag is nouja, je snapt wel.

20Gb neemt gewoon uren tijd in pm te kopieren, van en naar de schijf. Host OS is Windows 2000. Kan dat komen omdat USB misschien onvoldoende stroom levert?

Mijn Lacie van 3-4 jaar oud is 10 keer sneller
Heb ook een vraag: welke hdd zit er intern in? Zou je dat in apparaatbeheer willen bekijken voor mij? Wil namelijk weten of er een IDE of SATA schijfje in zit.

Alvast bedankt!
Heb er zelf een opengemaakt en er zit een SATA schijf in.