Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55LM860V Zwart Review

quakel 21 januari 2013, 1.551 views

LG 55LM860V Zwart

Pluspunten

• Smart tv functie met de Magic remote erg goed werkt
  • Prima mediaspeler
  • Zeer mooi uiterlijk (weinig plastic, geen zichtbare bezel)
  • 3d passief een dikke plus!
  • Goed scherm, prima contrast ondanks de reviews die ik hierover heb gelezen.

Minpunten

• Clouding / Bleeding, ofwel er komt licht vanuit de rand op het scherm. Helaas hebben andere merken het zelfde probleem.
  • Geluid blijft zwak bij platte schermen, ook dat geld voor de LG.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Mijn Panasonic plasma (5 jaar oud) had nog geen digitale tuner en was alleen HD ready. Een goede reden dus om te gaan rondkijken naar een nieuwe tv ;-)

Waar heb ik naar gekeken:
- Uiterlijk. Ik zocht een scherm 55" die zo'n klein mogelijke lijst had. (bezel)
- 3D passief had mijn voorkeur
- Smart TV met Nederlandse Apps zoals uitzending gemist
- Opneem functie

Wat het belangrijkst is, is de kwaliteit van het scherm. Ik heb veel reviews gelezen en daar komt LG echt niet altijd het beste uit. Maar uit de reviews wordt het verschil tussen supergoed en zeer goed enorm uitvergroot. De meeste schermen zijn zeer goed! Dat geldt ook voor de LG serie.

De merken die ik heb overwogen zijn: Samsung, Panasonic, Philips en dus ook LG.

Algemeen:
De LG LM660 ~ LG860 is echt een mooie lijn als het om het uiterlijk gaat. De prijs heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Via ING (rentepunten) is de 55LM860v voor 1549,- te koop + 24 euro admin/verzendkosten.

--------- update --------

Ik heb een aantal malen gehad dat de tv vast liep, met regelmaat komen er firmware updates uit om dat soort problemen te verhelpen.
Ook worden de online diensten goed bijgehouden, op verschillende manieren kun je makkelijk Video On Demand krijgen.

Clouding / Bleeding blijft wat mij betreft het enige min punt. Ik heb gemerkt dat de auto-brightness instelling prima werkt en geeft een positief effect op het clouding / bleeding fenomeen.

Heb jij ook een LG 55LM860V Zwart?

@Tja, er ging wat fout en zover ik weet krijg je reacties niet meer verwijderd. (anders had ik die wel weggehaald.)

Dat het geen verkoopverhaal is geworden, dat zie ik liever als een compliment, de meeste mensen zijn erg enthousiast over hun eigen product maar dat geeft niet altijd het ReŽel beeld.

Sony is ook een prima merk voor schermen, maar het smart gedeelte, en 'bezel' die best fors is zijn de redenen waarom deze gelijk afviel.

Met deze review wil ik mensen alleen op attenderen dat het scherm via ING veel goedkoper is, deze is daar nu nog steeds te koop incl. de 3d camera!

Ik heb de LG nu een maand in huis, en deze bevalt me nog steeds goed. Zowel het beeld als het uiterlijk van het scherm is een genot om naar te kijken. (het lijkt wel een verkoopverhaal!) :)
+1 van mij omdat er een update is en foto's aanwezig.
Altijd fijn als Tweakers de moeite nemen om hun reviews bij te houden. Thanks :)
Mijn panasonic plasma (5 jaar oud) had nog geen digitale tuner en was alleen HD ready. Een goede reden dus om te gaan rondkijken naar een nieuwe tv :)

Waar heb ik naar gekeken:
+ Uiterlijk. Ik zocht een scherm 55" die zo'n klein mogelijke lijst had. (bezel)
+ 3D passief had mijn voorkeur
+ Smart TV met nederlandse apps zoals uitzending gemist
+ Opneem functie

Wat het belangrijkst is, is de kwalitijd van het scherm. Ik heb veel reviews gelezen en daar komt LG echt niet altijd het beste uit. Maar uit de reviews wordt het verschil tussen supergoed en zeergoed enorm uitvergroot. De meeste schermen zijn zeer goed! Dat geld ook voor de LG sesie.

De merken die ik heb overwogen zijn: Samsung, Panasonic, Philips en dus ook LG.

Het is uiteindelijk LG geworden omdat:
+ Smart tv functie met de Magic remote erg goed werkt
+ Prima mediaspeler
+ Zeer mooi uiterlijk (weinig plastic, geen zichtbare bezel)
+ 3d passief een dikke plus!
+ Goed scherm, prima contrast ondanks de reviews die ik hierover heb gelezen.

Wat zijn de mindere punten:
- Clouding, ofwel er komt licht vanuit de rand op het scherm. Helaas hebben andere merken het zelfde probleem.
- Geluid blijft zwak bij platte schermen, ook dat geld voor de LG.

Algemeen:

Via ING (rentepunten) is de 55LM860v voor 1549,- te koop.