ICIDU USB 3.0 PCI Express Card Review

hberntsen 27 december 2012, 2.117 views

ICIDU USB 3.0 PCI Express Card

Pluspunten

• Compact
  • Past in een PCI-E x1 slot

Minpunten

• Power aansluiting (richting en type)
  • Geen interne aansluiting(bijv voor frontpanel)

Drivers en ondersteuning Score: 4
Gekocht bij de lokale PC zaak om mijn pc te voorzien van USB 3. Het kaartje is voorzien van een NEC controller met firmware versie 3027. Windows 7 64 bit kon de driver zelf niet automatisch installeren, deze moest ik dus zelf eerst van de ICIDU site afhalen. Er zit een CD waar drivers en een handleiding op zouden moeten staan, deze heb ik niet gebruikt wegens het ontbreken van een dvd drive in mijn pc.
Er zit een power aansluting op (zo’n kleine 4 pins floppy connector). Klein nadeel daarbij is dat de richting van deze connector naar de linkerkant van de kast is wat het wegwerken van de kabel wat lastiger maakt. Daarnaast zou het makkelijker geweest zijn als hier een grote 4 pins connector op zat, dan had ik wat meer keuze qua voedingskabels.

De snelheid is prima, getest met een Samsung 2TB USB3 schijf.

Heb jij ook een ICIDU USB 3.0 PCI Express Card?

prestaties lijken wel goed te zitten met dit kaartje. Compacte, maar zeker niet een verkeerde review!
Wat ook mooi zou zijn is als je het verschil zou kunnen tonen tussen met en zonder deze kaart, dus de HD aan USB2.0 aansluiten en vervolgens aan de 3.0-kaart... Zien we ook meteen of de aanschaf goed te praten is wat betreft verbetering van prestaties !
Misschien een stomme vraag maar ik zie op het plaatje geen aansluiting voor stroom.
Dat is de witte aansluting rechtsbovenin. Dezelfde stekker als op een floppy drive.
Ow ja nu zie ik het. Wel appart dat dat nodig is voor zo'n klein kaartje.

Bedankt voor de snelle reactie