Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 Azerty Review

un1ty 25 december 2012, laatste update op 25 december 2012, 1.178 views

Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 Azerty

Pluspunten

• goede bouwkwaliteit, komt erg stevig over
  • toetsaanslag is stil en toch goede feedback
  • wisselen van apparaten met bluetooth middels functie toetsen
  • verlichting is aanwezig, maar niet tè!

Minpunten

• koppelen met android 4.0 en hoger (functioneel)
  • toetsenbord kan niet gekanteld worden (ergonomie)
  • klein met grote tussenruimte tussen toetsen (gewenning)
  • geen goede steun voor polsen (ergonomie)

bij deze de eerste bevindingen van de Logitech K810.
ik heb dit toetsenbord gekregen bij een give-away van Tweakers.net

mijn eerste bevindingen zijn alsvolgt:
Het bordje straalt in eerste instantie al degelijkheid uit, en zo voelt het geheel ook aan. ik heb hiernaast een Razer Lycosa liggen, die minder weegt, ondanks dat deze bijna 2x! zo groot is.

de toets aanslagen zijn precies lang genoeg om bewust te zijn van de toetsaanslagen die je maakt. en de feedback van het bord is stevig op het moment dat de toets volledig ingetikt word (geen plastic geluid of meevering van het geheel)

in het begin was het heel erg wennen, omdat de toetsen verder uit elkaar staan dan dat ik normaliter gewend ben, dit zorgt ervoor dat je de W ipv de Q intoets en de O ipv de P.
ook de Enter toets was in het begin even gewenning om deze in een vloeiende beweging in te tikken in plaats van de \ of ].
hierom de minpunten voor vormgeving.

de installatie verliep vrij soepel, ik heb zelf een Asus G50Vt laptop met daarop windows 8.
ik kon via het configuratie scherm gewoon een apparaat toevoegen, en 10 seconden later had ik het toetsenbord gepaired met de laptop, en de software was wederom 2 seconden later ook geinstalleerd.

Het grootste gemis is echter dat het toetsenbord alleen vlak geplaatst kan worden, er zitten dan ook geen steun pootjes onder om het toetsenbord voorover te kanteken, en daarom ook de min-punten op ergonomie.

ook de functionaliteit heeft een klein minpunt gekregen omdat het toetsenbord met telefoons van android 4.0 en hoger geen popup tonen met de pincode om te pairen.. daar is al een case voor opgemaakt bij logitech, en ik hoop dat ze met een oplossing komen.
mocht dit gefixed worden dan zal ik daarna mijn score kaart aanpassen.

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Illuminated Keyboard K810 Azerty?

vraagje: zit er op dit keyboard ook een knop om het menu van een applicatie te openen?
ik bedoel dus niet de menu home button.
ik bedoel dus niet de menu home button.
Kan met Fn+rechter Ctrl
Een toetsenbord zonder pootjes is juist ergonomischer. Bron