Jetway Jetway JBC362F36W-2600-B barebone Review

abusimbal 24 december 2012, 573 views

Jetway Jetway JBC362F36W-2600-B barebone

Pluspunten

• Positief is dus het verbruik, al had ik het toch nog iets zuiniger verwacht. Verbruikt tussen de 11 en 15W. Ook positief is de compactheid van het toestel.

Minpunten

• Negatief is de warmteontwikkeling. Deze PC heeft geen ventilator. de CPU warmte word naar de boverzijnde afgevoerd, deze dient als heatsink. Dat merkt je zeer goed, na een tijdje word deze bovenzijde zo warm dat je er niet te lang je hand kan op houden. Max. temperatuur dat ik ben tegen gekomen is 60C voor de CPU en het moederbord. Ik heb er een SSD ingezet, die hopelijk beter tegen deze warmte kan dan een laptop HDD. Ook de prijs is niet zo goedkoop, 215 voor een barebone.

Ik was aan het kijken voor een zeer compacte zuinige PC om Sophos UTM op te draaien. http://www.sophos.com/en-...hos-utm-home-edition.aspx Na een lange zoektocht een leuke PC gevonden. De Jetway JBC362F36W-2600-B. Met de Intel Atom N2600 processor die maar 4,5 W verbruikt is het een ideaal uitgangspunt om een zuinige firewall PC te maken die 24/7 aanstaat.

Er is ook een mini-ITX bordje van deze barebone.
Silent PC review heeft er een review van: http://www.silentpcreview.com/article1247-page1.html

Heb jij ook een Jetway Jetway JBC362F36W-2600-B barebone?