AMD Athlon 64 3200+ Boxed Review

Robin4 25 april 2005, 1.587 views

AMD Athlon 64 3200+ Boxed

Pluspunten

• Goed verzorgd product
  • Goede prestaties
  • Zeer goed overklokken met de winchesters
  • 67watt stroomverbruik max (zuinig dus)
  • Goede standaard boxed cooler!
  • 3 jaar gerantie op je boxed cooler
  • Koelpasta op de boxed koeler voor montage noobs
  • Verpakkingszegel
  • Echtheidszegel AMD
  • Geluidsproduktie boxed cooler (niet storend)
  • Geheugen controller in CPU

Minpunten

• Soms last van een lichte ratel met scrollen op forums ect. (waarschijnlijk de heatspreader)
  • Geen SSE 3 instructies
  • Bij goed overklokken en intensief gebruik koelt de fan niet meer zo super, dus andere fan is aangeraden.

De eerste indruk toen ik de processor kreeg:

Ik was harstikke onder indruk van deze processor. Hij zit goed in een mooie verpakking ingepakt. En doordat AMD de processor zo in de verpakking heeft geplaatst kan je zo de specs van de cpu lezen. De verpakking ziet er erg verzorgd uit en zorgt voor een goed gevoel als je de doos in je handen hebt. De doos er heel sterk dus snel kapot gaan van de processor zal niet snel gebeuren. De doos is verzegeld zodat je kan zien dat hij is open geweest. Ook zit er op de doos echtheids zegel zodat je kan zien dat je een echte AMD cpu hebt. Als we de doos openmaken (gaat een beetje moeilijk maar het lukt) kunnen we het groene kartonnen binnenwerk eruit schuiven. Alles ziet er goed verzorgt uit en dat vind ik een plus punt van AMD. Nadat het binnenwerk uit de verpakking is geschoven. Zien we de processor zitten, die goed vastgeklemd zit en niet makkelijk uit de doos kan vallen. Je krijgt er nog een beschrijving/garantie kaart erbij en een heel zeer goede standaard CPU koeler!!!. Over die koeler ben ik zeer te spreken. Voor normaal gebruik is dit meer als voldoende!. Maar met overklokken is een andere fan wel aangeraden aangezien de standaard fan niet genoeg luchtopbrengst heeft. Op de koeler zit al pasta aangebracht wat voor een noob wel makkelijker vind, maar toch raad ik aan om artic silver/ silver pasta te gebruiken omdat die beter geleid. Als we de processor uit de verpakking halen, dan heb je niet door hoe zwaar die cpu weegt voor die afmeting. maar nadalig vind ik het niet echt. De cpu presteerd gewoon top, en de overklokbaarheid is echt zeer goed!. Ik ging van 2GHZ naar 2,5GHZ en ik heb nog niet eens het maximale gehaald. Ik denk zelf dat 2,7 GHZ zeker nog wel te halen valt.

De prijs had iets goedkoper moeten zijn van deze cpu want de 3000+ kost 130 euro en 3200+ 180 euro. Zoveel sneller is de 3200+ op de 3000+ ook weer niet. Als deze processor 165 euro zou zijn zou het pas goed geprijst zijn voor de prestaties!. Ik raad toch aan om de 3200+ te kopen bij het overklokken omdat de 3200+ een 10X multiplier heeft en een 3000+ een 9x multiplier heeft. Met een 3200+ kom je dan uiteraard hoger.
Voor de rest een zeer goede processor!

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3200+ Boxed?

Je moet maar net een goede processor treffen wil hij goed overklokken, het is lang niet altijd zo dat elke 3000+ of elke 3200+ zo ver gaat als die van jou.

Dus een waardering voor het ZEER goed overklokken, vind ik wat overtrokken. (Zit zelf met een proc die niet echt ver gaat :'(

Bovendien is het niet een kwestie van de fan vervangen maar het hele koelblok en daar een ander koelblok/fan combi opzetten ;)
zet maar eens een goede delta HP op dat standaart koelblokje zullen we wedden dat ie koeler blijft :+
Sorry, maar ik heb het 3x gelezen of je dat echt daar had neegezet, maar dat is de grootste onzin. Een heatspreader die je hoort als je scrollt :?

Het zal wel je moederbord zijn die dan dat geluid maakt.(Bij zijn het de condensators)
Ehhhrrrmmmmm....
zijn dat echt meetellende factoren de echtheidszegel en de goede verpakking ? Ik bedoel dat is toch zo met alle boxed versies, ook van Intel trouwens....
voor de rest leuke review ook al hadden een paar benchmarks en temperaturrmetingen niet misgestaan....
hahah nee dit is niet de heatspreader LOL :) :) :) dit is een stukje metaal, en tenzij er een heeeeel klein kaboutertje onder jou heatsinc zit met een klein hamertje, zal deze geen geluid produceren :D

het klopt idd dat het moederbord soms begint te "zingen"

als ik ga primen op 2600mhz met mijn 3000+ dan gaat mijn neo2 ook een zingend geluid produceren, dit zullen ws condensatoren zijn die met de stroom consumptie van de CPU op deze snelheden en voltages wel ff flink op hun sodemieter krijgen natuurlijk...

dit deed mijn epox trouwens ook vroeger als ik veel volts door mijn applebred pompte...
lichte ratel met scrollen op forums e.d.. :S
Nou daaar heb ik hier met met AMd 64 3200+ geen last van hoor..? :z Wat bedoel je daar precies mee..?
en over de multiplier van 10 bij de 3200+.. bij mij valt hij niet hoog te klokken met multiplier 10, wel met multieplier 9 ;)