Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

Philips SPA2210 USB-luidsprekers voor notebooks Review

Jol65 21 december 2012, 445 views

Philips SPA2210 USB-luidsprekers voor notebooks

Pluspunten

• Geen voeding nodig - via USB.
  • Geluidsregelaar op linkerspeaker.
  • Kan ook behoorlijk hard.
  • Je kunt de boxen behoorlijk uit elkaar zetten waardoor goede effecten bij games
  • Als je de 3 kabels naar de linkerspeaker kan wegwerken: nette bekabeling met maar 1 kabel naar de rechterspeaker die je onder de speaker kan oprollen.
  • Kan alleen ook een telefoon of mediaspeler weergeven: de USB wordt alleen gebruikt voor de voeding.

Minpunten

• Wat nog mooi zou zijn is als er een oortelefoon op aangesloten kan worden waarbij de speakers dan op mute gaan. Dit is echter zeldzaam voor USB speakers.
  • Bas overheersend op een klein frequentiegebied: dit kun je met een equialiser niet herstellen.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Ik was op zoek naar kleine speakertjes voor thuis, voornamelijk achtergrondmuziek bij het werk. Aangezien het allemaal nogal in het zicht staat mocht het niet te groot zijn. Zo heb ik de Greative GigaWorks T20 snel teruggebracht: teveel aanwezig..... en naar mijn oordeel ook teveel bas, dat leidt af bij het werk.

Er bleven 3 types over: naast deze Hercules XPS DIamond of 2201 en Logitech Z110 of Z120. De Logitech boxen heb ik niet getest. De Philips 2210 wel.

De linkerbox is duidelijk de Master, hier gaan maar liefst 3 kabels naar toe: USB voeding, 3,5" jack en naar de andere box. Er staat links en recht onder. De kabels zijn best lang en kun je onder de box opbergen. Het geheel is verder symetrisch en ziet er netjes uit. Door de glimmende nemen ze iets van de kleur van de omgeving aan.

Links zit een volume/aanuit knop.
Gekocht bij Blokker voor EUR 20 (geen geld)

Heb jij ook een Philips SPA2210 USB-luidsprekers voor notebooks?