Hercules XPS Diamond 2.0 USB Review

Jol65 21 december 2012, laatste update op 21 december 2012, 279 views

Hercules XPS Diamond 2.0 USB

Pluspunten

• Geen voeding nodig - via USB. Geluidsregelaar in het snoer met mute.
  • Kan ook behoorlijk hard.
  • Helder geluid zonder vervormingen.
  • Over het hele frequentiegebied stabiel. Dit in tegenstelling tot de Philips SPA 2210 die bij 125 Hz een piek lijkt te hebben (dat is overigens bij beide de laagste frequentie)
  • Je kunt de boxen behoorlijk uit elkaar zetten waardoor goede effecten bij games
  • Via de afstandsbediening regel je het systeemvolume, dus niet een extra plek waar het volume ingesteld wordt. Er zijn dus 2 plekken waar het volume wordt geregeld: 1: systeeminstelling = USB = knoppen toetsenbord en 2. (meestal) de applicatie.
  • Nette afwerking kabels naar de speakers loopt 1 dunne kabel, naar de afstandsbediening 2 dikkere

Minpunten

• Wat nog mooi zou zijn is als er een oortelefoon op aangesloten kan worden waarbij de speakers dan op mute gaan. Dit is echter zeldzaam voor USB speakers.
  • Bas kan wat meer maar liever een beetje afwezig over de hele linie dan overheersend op een klein frequentiegebied: dit kun je met een equialiser wat herstellen.
  • Kan alleen met een PC worden gebruikt aangezien USB zowel de voeding is als de input. Aansluiten met een 3.5" jack is niet mogelijk.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik was op zoek naar kleine speakertjes voor thuis, voornamelijk achtergrondmuziek bij het werk. Aangezien het allemaal nogal in het zicht staat mocht het niet te groot zijn. Zo heb ik de Greative GigaWorks T20 snel teruggebracht: teveel aanwezig..... en naar mijn oordeel ook teveel bas, dat leidt af bij het werk.

Er bleven 3 types over: naast deze Philips SRA2210 of 2201 en Logitech Z110 of Z120. De Logitech boxen heb ik niet getest. De Philips 2210 wel.

Het geheel is symetrisch en ziet er netjes uit. Echt klein en door de transparante voet en glimmende zijkanten in facet (diamant) nemen ze de kleur van de omgeving aan.

Symetrisch zei ik al. Vanuit de USB loopt de (dikke) kabel eerst naar de afstandsbediening (60 cm) en dan naar een splitsing (weer 60 cm) dan. de splisting lopen 2 dunnere kabels naar de speakers. Links en rechts zijn bijna niet te onderscheiden; het Hercules merk op de voet moet naar buiten staan. Anders merk je het bij je eerste game wel!

Gekocht bij Informatique voor EUR 32

Heb jij ook een Hercules XPS Diamond 2.0 USB?