Asus N56VZ-S4215H Review
Beste allemaal,
Na de aanschaf wil ik graag met jullie de positieve en negatieve punten van de laptop opnoemen. Over het algemeen ben ik uitermate tevreden met de laptop.
In mijn ogen is dit een zeer goede aankoop indien je bereid bent wat extra te betalen voor wat extra processor performance. Dit omdat de overige N56VZ modellen hebben ieder net een andere hardware composities zodat ze met andere vendoren kunnen concureren op prijs.
De negatieve punten van de laptop zijn in mijn ogen maar twee punten:
- Windows 8: Mijn voorkeur was eigenlijk uit gegaan naar Windows 7, maar Windos 8 zat er standaard op. Voor mij was een van de eerste taken om de home knop terug te krijgen. Dit heb ik gedaan met de software start menu x.
- Geen SSD: Bij...
Eindoordeel
Na de aanschaf wil ik graag met jullie de positieve en negatieve punten van de laptop opnoemen. Over het algemeen ben ik uitermate tevreden met de laptop.
In mijn ogen is dit een zeer goede aankoop indien je bereid bent wat extra te betalen voor wat extra processor performance. Dit omdat de overige N56VZ modellen hebben ieder net een andere hardware composities zodat ze met andere vendoren kunnen concureren op prijs.
De negatieve punten van de laptop zijn in mijn ogen maar twee punten:
- Windows 8: Mijn voorkeur was eigenlijk uit gegaan naar Windows 7, maar Windos 8 zat er standaard op. Voor mij was een van de eerste taken om de home knop terug te krijgen. Dit heb ik gedaan met de software start menu x.
- Geen SSD: Bij een laptop anno 2013 zou je bijna verwachten dat in ieder model een SSD zit. Hier helaas niet. Hoewel dit niet direct een grote impact heeft op de performance, krijg je wel het gevoel dat het allemaal NOG sneller kan.
De positieve punten:
- Dedicated videokaart GT650M: Dit zorgt voor zeer goed beeld op dit mooie scherm.
- Geluid: de Bang en Olufson Icepower boxen leveren het beste geluid wat ik ooit uit een laptop heb mogen horen. Daarnaast krijg je er ook een externe subwoofer. Dit zorgt ervoor dat de geluidservaring met muziek en films zeer sterk is.
Reacties (23)
Edit: typo
ook ik ben aan het shoppen voor een upgrade van wat ik nu heb namelijk de ASUS N53SV en kwam deze tegen. leuk ding zo op het eerste gezicht maar even een simpele vraag: is het de moeite waard om er pak en beet 300 euro er achteraan te gooien voor deze?
ik vind windows 8 niet zo'n probleem omdat de laptop dient als 2de systeem.
een jip en janneke antwoord zou ik zeer op prijs stellen
Jip/janneke:
Voor games: ja
Voor alledaags gebruik: nee
Maar ik weet natuurlijk niet precies welke versie je hebt.
Maar ik zou het doen, deze laptop kan qua specs volgens mij nog jaren mee.
Ik keek ook eerst negatief naar windows 8, zeker naar dat menu.
maar ik wou het zeg maar eerlijk spelen dus ik gaf het een kans, nu na een paar maand te gebruiken, vind ik het eigenlijk niet zo'n slecht iets. Ja het is wennen dat dat menutje links onder na al die jaren weg is, maar nu heb je een mooi groot overzicht en eenmaal je het gewoon ben, heb je er eigenlijk geen last meer van.
ik zou zeggen uninstall die win7 menu weer, en geef het een eerlijke kans
[Reactie gewijzigd door WAY op 26 juli 2024 16:31]
Als er 6gb ram in zit.. is dit dan uit te breiden met 2 of moet je dan 2x4 hebben?
[Reactie gewijzigd door tjaeuhm op 26 juli 2024 16:31]
Wil je naar 8 moet je die 2 vervangen voor een 4
Wil je naar 16 moet je ze beide vervangen voor een 8 (tenminste dat hoop ik, wacht op mijn bestelling om dit te testen)
Mooie specs.. ik overweeg hem te halen als desktop vervanger maar ga dan van een 17inch hp pavilion naar deze 15 inch.. dat is nog even een mentaal struikelblok.
[Reactie gewijzigd door tjaeuhm op 26 juli 2024 16:31]
Elders hier op Tweakers word er over gesproken dat dit geheugen zou werken:
http://gathering.tweakers...60B&data%5Bboolean%5D=AND
En als je bij crucial op de website kijkt zie je dat ook daar word aangegeven dat 16GB zou moeten werken in een N56VZ al hebben ze het daar wel over een ander partnumber.
http://www.crucial.com/st...?mtbpoid=70A1E9ABA5CA7304
Ik heb die uit de bovenste link besteld en laat de uitkomst wel weten als het binnen is
Bedankt.
@tjaeuhm ik heb mijn geheugen nog steeds niet binnen maar zie hier het bewijs van een andere Tweaker:
http://gathering.tweakers...message/39860121#39860121
[Reactie gewijzigd door Acidrain op 22 juli 2024 14:14]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn