Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB, 160GB Review

masser120 25 april 2005, 166 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB, 160GB

Pluspunten

• Goede prijs/prestatie
  • Veel stiller dan een D740X

Minpunten

• Soms wat langzaam

De Maxtor DiamondMax Plus 9 is over het algemeen een goede harde schijf. Weinig mis mee, alleen jammer dat de prestaties niet veel beter zijn ten opzichte van mijn oude DiamondMax 8 40GB. Dat merk je vooral bij het laden van spellen. Het laden van een kaart bij Medal of Honor: Pacific Assault gaat bijvoorbeeld niet zo snel als bij een Western Digital, die ik bij iemand anders gezien heb. Het kopieren van bestanden gaat overigens wel sneller. De geluidsproductie is gelukkig goed, er is niet zoveel geluid. Alleen het ratelen is soms wel eens wat hard, maar de motor hoor ik niet boven de andere coolers uit. Zeker niet boven de D740X 80GB, maar is wel harder dan een DiamondMax 8 40GB (die ik niet kon horen). Over het algemeen heeft deze harde schijf een hele goede prijs/prestatie verhouding!

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB, 160GB?