OCZ RevoDrive 3 X2 PCI-Express SSD 240GB Review

Hijsalot 19 december 2012, 986 views

OCZ RevoDrive 3 X2 PCI-Express SSD 240GB

Pluspunten

• in het begin lekker snel

Minpunten

• GEEN lange levensduur
  • Instabiel en onbetrouwbaar

Hadden de revo schijf in 3 pc op het werk... in het begin (eerste half jaar) deden ze het prima.... Zo blij als ik maar kon zijn. Maar toen begon het de kwakkelen met de stabiliteit... en na iets meer als een jaar is de revo kompleet waardeloos!
Alle 3 de revo's hebben het nu begeven binnen 2 jaar...

1 kaart verdween 1 complete raid
en de andere 2 werden zo traag en instabiel dat we nog maar 1 progamma konden draaien (en geen muziek)

(moet zeggen dat we wel zware gebruikers hier zijn... 3d animatoren en video bewerkers)

Heb jij ook een OCZ RevoDrive 3 X2 PCI-Express SSD 240GB?

Is dit niet meer een mededeling? Ga er vanuit dat niet elke revo na een half jaar kuren krijgt. Heb je misschien wat resultaten van de tijd dat ze het wel goed deden? dat is namelijk wat ik zoek in een review
Ik vertrouw ze niet meer... wel frapant dat er 3 van de 3 mee kappen....
ik heb helaas geen resultaten van toen ze het wel goed deden (geen aanleiding tot, omdat ze toen rete snel waren)

En ben nu zo gefrustreerd dat ik hem er uit heb getrokken en een niewe ssd er in heb gestoken.. dus ook geen eind resultaten :( ... Maar zal het het eens bijhouden bij mijn nieuwe!
Voor mij heeft ocz het verpest als harde schijf....
Maar is dit dan een review of meer uit frustratie? Snap inderdaad dat je hier zacht uitgedrukt "not amused" van bent maar dan is het niet bepaald een review
ziet het als een gefrustreede revieuw....
De combinatie OCZ en Sandforce controllers blijkt maar weer niet betrouwbaar te zien. Zie ook de Vertex 2 en 3 modellen.
Vertex 1 hebben wij ook veel problemen mee gehad (meerdere exemplaren)
Waar het op neer komt is dat je tot 3 maal toe een Consumer enthusiast grade schijf hebt gebruikt in een omgeving waar enterprize SSD schijven soms nog het loodje zouden kunnen leggen.
Als je uitvoerig onderzoek had gedaan dan had je opgemerkt dat revodrivess niet voor Editing geschikt zijn tenzij ze in combenatie met RAM-Disk en Primocache gebruiikt worden.
Uiteraard in een systeem met minimaal 32GB en het liefste 120GB RAM.
Geef niet op maar zoek verder er zijn schijven zoals de bijna onbetaalbare Z-Drive van OCZ die gebouwd zijn voor Enterprise omgevingen/gebruik.
Geef niet op maar wacht de volgende serie af de revodrive 350 serie zijn al aanzienlijk beter maar ook zeker niet perfect voor jou gebruiksomgeving.
Mijn advies Zoek naar een RAM cache software oplossing.
Ik ben een enthusiast met workstation en heb geen enkel probleem gehad meet geen enkele SSD door passende keuze en het gebruik van mijn 24GB RAM als Cache voor al mijn schijven.
De software waar ik voor gekozen heb is Primocache, deze software wordt ook in profssionele en enterprize omgevingen gebruikt.
Ook is RAM-Disk een optie hiermee kun je vituele schijven creeren door het gebruik van RAM geheugen.(bijv. bij video editing als je het werk doet vanaf een RAM-Disk ontlast je de SSD's EN krijg je de snelheid van het werkgeheugen.
(zoek is naar een server rendering oplossing waar een master server al de rendering verwerkingen doet via een fiber optics netwerk) dat in combo met primocache software en RAM-Disk kan je een hoop tijd opleveren.
Hiermee is de enige bottleneck je Fiber-Optics, GPU, moedebord en de CPU.
Mijn advies rust je grootste systeem uit met de maximale hoeveelheid RAM die er kan plaatsen en probeer het...ik bedoel 1+1=2.(gebruik forlder mirroring/backups bij het gebruik van RAM-Disk!!)
Werkgeheugen kan als ik me niet vergis tegenwoordig snelheden halen tot maar liefst 8GB/s :P met andere woorden...
Ik heb al gebruikers gezien met lees/schrijfsnelheden tot maar liefst 6,8GB/s. :P
Hetzelde geldt voor RAM-Disk.

Het enige waar je aan moet denken is dat zoals nooit tevoren het werkgeheugen belast zal worden.
Daarom adviseer ik dan ook om alle mogelijke fanslots te voozien van fans en als mogelijk ook het werkgeheugen zelf van fans te voorzien om voortijdige slijtage te voorkomen.(uiteraard omdat het werkgeheugen zeer op een zeer ongebruikelijk wijze behoorlijk zwaar op de proef gesteld zal worden)

Hopende Iedereen hiermee voldoende te hebben geinformeed: Jim Dijkstra aKa JimDijkstra86NL
Allround IT And OS/Software Support (Volunteer)
Mocht je advies nodig hebben/Of wil je iets weten weten? PM me en ik probeer zo spoedig mogelijk met een passend advies/antwoord/oplossing te komen.
Dank je maar ik denk dat ik er na 2 jaar wel overheen ben ;).. overgestapt naar intel.. and still going strong