Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650 Review

sh4rp88 19 december 2012, 1.274 views

Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650

Pluspunten

• Design
  • Goede ondersteuning Windows 8
  • Gevoel van een tablet
  • Lange battery duur
  • Unifying ontvanger

Minpunten

• Prijs wat aan de hoge kant
  • Niet geschikt voor games

De Logitech T650 een touchpad voor Windows 8 computers, ik heb eerder al eens een Logitech Touchpad getest namelijk de Logitech Wireless Touchpad. Ik was zeer tevreden over die touchpad en we gaan nu kijken of de T650 het stokje mooi kan overdragen.

Specificaties

Ondersteuning OSWindows 7 & Windows 8
Garantie 3 Jaar
Volledige specs http://www.logitech.com/nl-be/product/touchpad-t650?crid=7

Eerste indruk

Mijn eerste indruk van deze T650 was heel positief, dit komt door twee factoren namelijk, door zijn voorganger de Wireless Touchpad , en het design van het product wel. een grote glasplaat echt een plus punt. In tegenstelling tot zijn voorganger heeft deze wel een stuk luxer design meegekregen van Logitech, persoonlijk vond ik het design van de vorige touchpad al niet slecht maar deze T650 is toch echt wel een stapje verder qua design.

In gebruik

Het gebruik van de T650 vereist geen batterijen net als de vorige, maar deze moet je wel eventjes opladen voor gebruik. En ik kan je verzekeren wanneer hij helemaal vol is kun je er gemakkelijk een paar dagen mee vooruit. Zelf heb ik hem volop gebruikt in een periode van twee weken en heb hem één keer hoeven op te laden ( groot compliment van Logitech) , want vaak wanneer een apparaat met een oplaad-functie geleverd wordt houdt dit in dat je hem om de dag wel in de lader moet steken, maar dit is niet het geval bij de T650 van Logitech. Na het installeren van de software ben je ready-to-go , het apparaat weet onder Windows 8 snel de bewegingen en je hoeft niks in te stellen.

De T650 Zelf

Het apparaat reageert goed, ik heb zelf geen momenten gehad waarvan ik dacht dat het touchpad mij niet begreep, ook niet wanneer je meerdere vingers tegelijk gebruikt op het touchpad. En ook heel makkelijk is dat Windows 8 ook goed de T650 ondersteunt en eigenlijk wel alle bewegingen of handelingen oppakt. Zo kun je wanneer je drie vingers tijdens het browsen naar links of naar rechts beweegt tussen verschillenden pagina's wisselen, en met twee vingers kun je naar boven of naar beneden scrollen. Je linker en je rechten muisknoppen worden middels het touchpad herkent naar hoe je, je vingers positioneert op het touchpad, eigenlijk is het touchpad in twee vakken verdeel. Een linker en een rechter vak, zodat hij makkelijk kan herkennen waar je vinger is. Zo is ook de hele T650 een grote klik oppervlate. Maar het touchpad herkent uiteraard ook wanneer je gewoon een lichte aanraking doet op het touch oppervlak.

Het design

Ik heb echter al eerder in deze review gezegd dat het design van deze Touchpad mij wel aanspreekt, het mooie glazen oppervlakte geeft het hele apparaat een luxe uitstraling. Ook de verdere afwerking valt bij mij in de smaak, het mooie pianolak randje om het touchpad heen vindt ik een grote pluspunt ik hou van lekker glimmend, sommige mensen hebben er een hekel aan ik vindt het een pluspunt. Het apparaat zelf is zeer stevig gebouwd en lijkt niet binnen een paar maanden kapot te zijn.

Deze Logitech T650 is voor mij een zeer geslaagd product, het maakt Windows 8 een stuk makkelijk navigeren. Het geeft je meer het gevoel dat je met een touch-device aan het werken bent, wat een grote pluspunt is. De bewegingen die je moet kunnen zijn wennen, maar wanneer je hier aan gewent bent gaat het van zelf. Het design van de T650 is zeer goed en straalt luxe uit. Kortom goed en een mooi product van Logitech.

Video review http://www.youtube.com/watch?v=lPlODQ_qiV8

Unboxing Video http://www.youtube.com/watch?v=xBWXNbOTDxE

Heb jij ook een Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650?

Is het hele oppervlak touchgevoelig? Ik heb ook de voorganger en daar was dit langs de randen niet het geval. Eigenlijk was dat nog wel prettig ook omdat ik deze touchpad gebruik als ik sta en rondloop.
Ja de hele oppervlakte wordt gebruikt als touchpad, dit omdat sommige bewegingen vanaf de bovenkant van het touchpad beginnen, en dan ook daadwerkelijk de bovenkant.
Kan je ook, net als op de mac scrollen en schuiven in de richting waar je heen wil?
Dus geen touch simulatie voor de muis?

Dan kom je tenminste echt in de buurt van touch ervaring.
Ja dit is mogelijk , dan moet je 2 vingers tegelijk een kant op schuiven die je zelf wilt begaan met scrollen.

Ik hoop dat ik hierbij uw antwoordt heb gegeven :)

Met vriendelijke groet,

Ferdi Tas
Dat kan je dan instellen met de setpoint Software?
Dan ga ik er een aanschaffen..
Volgens mij deed deze touchpad dit al automatische, zonder enige instelling vanuit de software :).

Met vriendelijke groet,

Ferdi Tas