Specificaties Socket FM2 met AMD A75 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA Review

atomix9 18 december 2012, 486 views

ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA

Pluspunten

• Veel features, Mini ITX, HDMI, handig voor HTPC, etc.

Minpunten

• Hitte, hitte, hitte....

Layout Score: 4
Dit bord heeft veel problemen met zijn hitte afvoer. Zoek op internet naar gebruikers van dit bord. Veel borden geven de geest door hitte problemen. Gewoon doorgebrand! Dit gebeurt zelfs bij normaal gebruik. De mijne heeft ook de "geest" gegeven. Reeds na 3 dagen :(
Ik zat nog in de opbouwfase van de HTPC, dus open kast, veel koeling, lage temperaturen..

Dit is voor mij de reden om de betrouwbaarheid/overklokbaarheid te voorzien van een laag cijfer. Als ik dit van te voren had geweten, was ik zeker niet voor dit bord gegaan.

Heb jij ook een ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA?

Hoe is het afgelopen in verband met garantie? Ik heb dit bord zelf ook. Het wordt ook ontzettend heet maar heeft wonder boven wonder de geest nog (steeds) niet gegeven...

Belachelijke actie van ASRock om dit moederbord zo op de markt te brengen. Als je wilt dat je naam er aan gaat dan is dit de manier om het te doen.
De garantie...

Nou ik heb dit bord direct teruggebracht naar de leverancier. Webshop met een afhaalbalie.
Deze hebben e.e.a. een paar dagen bekeken en hebben het bord teruggenomen.

De keuze was een identiek exemplaar of een ander bord. Ik heb toen gekozen voor een ander merk.

Dit was mijn enige ervaring met ASrock en daar blijft het ook bij.. ;)
Bedankt voor de reactie. Het blijft voor mij dus gewoon wachten tot de vlam er in slaat. |:(

Mijn desktop draait al meer dan 2,5 jaar op een ASRock 870 extreme3 (AM3). Fantastisch moederbord. _/-\o_ Ook mijn broer heeft een P67 bord van ASRock. Zelfs nog een HTPC gebaseerd op een FM1 bord van ASRock. Alles betrouwbaar en stabiel. Maar met dit FM2 M-ITX debacel hebben ze de plank gigantisch misgeslagen.

EDIT: met "een ander merk" bedoel je dan het FM2 M-ITX bord van MSI?

[Reactie gewijzigd door Biscuit Bomber op 4 juli 2013 22:22]