Harman Kardon Soundsticks II Review

kstang80 18 december 2012, 665 views

Harman Kardon Soundsticks II

Pluspunten

• Goede bass weergave
  • Veel diepgang en mooie tonen
  • Erg veel waar voor je geld

Minpunten

• Oogt wat te plastic
  • Blauwe lampje in subwoofer kan niet uit
  • Gat aan bovenkant subwoofer

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Algemeen:
Na veel gezocht te hebben voor speakers binnen mijn budget (100 tot 130), kwam ik toen deze speakers tegen en die van Bose. Die van Bose waren toch echts iets minder (zie mijn andere review), dus daarom voor de Harman Kardon gekozen.
Na de doos te hebben opengemaakt (een vrij kleine doos), zaten er natuurlijk alleen het nodige aan kabels en adapters bij. De linker en rechter speakers kan je heel makkelijk uit elkaar halen, aangezien ze een iets andere adapter hebben. Het geheel voelt en oogt wat plastic aan, maar ze zitten stevig genoeg in elkaar. Ook geen rare gekraak of loszittende onderdelen tegengekomen.

Featureset:
Er zit alleen een knop op de subwoofer om de bass weergave te regelen en met hetzelfde knop kan je hem aan-/ uitzetten. Voor de rest geen instellingen die je kan aanpassen (ook niet echt nodig).

Bouwkwaliteit en afwerking:
Het geheel oogt wat plastic, verder zit het gewoon goed in elkaar. Zo zie je ook hoe een speaker en subwoofer eruit ziet van binnen. De kabels waarmee je de speakers aansluit op de subwoofer voelen wat goedkoop aan. Voor de rest zit er op de bovenkant van de subwoofer een gat, hier kunnen wel makkelijk kleine dingen in vallen, die zou je er praktisch ook niet makkelijk uit kunnen halen.

Vormgeving:
Ik vind de speakers persoonlijk vrij mooi, ze passen goed bij de monitor. De subwoofer staat onder het bureau, waardoor je die in ieder geval uit het zicht hebt (vanwege het blauwe lampje). Voor de rest is hij vrij minimalistisch en het doorzichtige plastic ziet er leuk uit.

Geluidskwaliteit in muziek en games:
Verschillende soorten muziek getest op deze speakers (rock, pop, jazz, klassiek, etc.) en het klinkt voor mijn gevoel erg goed en vol. De bass weergave kun je aanpassen naar wens, want soms is deze toch teveel aanwezig. Mogelijk moet ik nog wel een betere geluidskaart aanschaffen, soms is het geluid in series wat te zacht, terwijl hij in Windows op z'n hardst staat (en ik ben echt niet doof).

Prijs:
De prijs is erg goed voor wat je krijgt, hij bleef binnen mijn budget.

Heb jij ook een Harman Kardon Soundsticks II?