Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart Review

stijnos1991 18 december 2012, 4.431 views

Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Snelheid

Minpunten

Omdat ik USB sticks regelmatig gebruik voor het overzetten van bestanden, en het installeren van Windows wilde ik graag een snelle en grotere opvolger voor mijn 8GB Kingston USB2.0 stick. Sinterklaas stond bijna op het dak, dus wat vraag je van Sint? Juist, een Sandisk Extreme USB3.0 32GB stick!

Bouwkaliteit
Eenmaal uit de verpakking verbaas ik me eigenlijk over hoe het uiterlijk van de stick. Beter dan verwacht! De stick is goed afgewerkt, ziet er gewoon keurig uit en voelt solide aan. Vooral de slider om de USB connector naar voren te schuiven voelt erg goed aan. Het mechanisme werkt heel soepel, en veert niet zomaar terug als je 'm in een USB poort probeert te steken.
Er zit ook een indicator LED op de stick. Deze brandt gelukkig niet fel, maar is wel zichtbaar. Handig om te zien of er nog schijfactiviteit is.

Prestaties
De stick is ontzettend snel! Met 180MB/s lezen en 118MB/s schrijven kan je ontzettend veel met deze stick doen. Een Ubuntu Live omgeving is binnen een minuut gekopieerd, en start ook razendsnel op. Heerlijk!

Voor 35 euro is dit een uitstekende koop. Je krijgt ontzettend veel waar voor je geld. De bouwkwaliteit is goed, de prestaties uitstekend, wat wil je nog meer?

Heb jij ook een Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 32GB Zwart?

Zou hier windows ook live / portable vanaf kunnen draaien?

Voor bijvoorbeeld een HTPC, met dus downloads weg schrijven naar hdds?
Dat zou prima kunnen, ik heb deze stick ook en experimenteer nogal eens met diverse live OSsen (Linux, Win, Debian). Deze boot lekker vlot.

Dit is de allersnelste USB stick die ik ooit gehad heb, zeker met het kopieren van veel kleine bestanden. Ook wanneer je hem als op een USB 2.0 poort aansluit is hij erg vlot.

Waar je met windows wel rekening moet houden is dat je het wegschrijven van allerlei tijdelijke meuk moet reduceren om de levensduur zo hoog mogelijk te houden. Beetje tweaken dus. Gebruik dezelfde settings net als dat je bij een SSD zou doen.

Superstick, die ik zeker aan kan raden.