Nokia BH-501 Bluetooth Headset Review

aCiDcHaOZ 20 december 2012, 280 views

Nokia BH-501 Bluetooth Headset

Pluspunten

• Genoeg volume
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Na een uur niet meer comfortabel
  • Lichte ruis bij geen signaal

In het kader van de aankomende kerst heb ik voor een familielid deze BT headset gekocht voor gebruik in combinatie met een Galaxy Tab 2. Aangezien ik ook een tab heb wilde ik kijken of het wel werkt ermee, het is ten slotte lullig om een kerstcadeau te geven waar je niets mee kan.

Omdat ik regelmatig lange tijden in de bus zit vond ik dat een mooie gelegenheid om wat gebruikservaring op te doen. Echter kreeg ik hem na het opladen niet verbonden met de tablet, het android apparaat kon hem niet vinden. Na wat gegoogled te hebben bleek dat ik de aan-knop ingedrukt moest houden en voilá hij maakte verbinding.

Volume:
Het eerste geluid wat ik hoorde was een lichte ruis. Misschien komt dat door de bluetooth verbinding maar als er eenmaal geluid door komt lijkt de ruis niet meer hoorbaar. Er komt ook aardig wat volume uit, meer dan mijn beats audio in-ear dopjes.

Bediening:
Qua bediening zitten er in totaal drie knoppen op, een om hem aan te zetten die tevens wordt gebruikt om verbinding te maken met het host-apparaat, en twee volumeknoppen. Tervens zit er een blauwe led in die aangeeft of hij aan of uit staat. De knoppen zijn prima te bedienen en voelen degelijk aan.

Ergonomie:
De ergonomie vind ik een beetje tegenvallen. Na een uur voel ik hem klemmen tegen mijn oren aan. Daarentegen past hij prima om mijn oren door het plastic frame die beide oortjes met elkaar verbind.

Stroomverbruik:
Met een volle accu heb ik vijf uur ervan kunnen genieten. Misschien gaat hij langer mee maar ik wilde er niet te lang gebruik van maken omdat het toch een cadeau is en ik de nieuwigheid er niet vanaf wil slijten :)

Heb jij ook een Nokia BH-501 Bluetooth Headset?

Ik heb de 503 en die heeft wel een microfoon, prima als headset!
Wat doe ik verkeerd dan? al doe ik geluidsrecorder neemt ie niet op (van de headset)
Gekoppeld aan mijn telefoon, bedoel ik. Ik denk dat je software moet hebben op je pc die dit goed ondersteund. Bovendien moet je aangeven wat je microfoon is (bv. op geluidskaart, of usb, of in dit geval: bt)