Bekijk alle uitvoeringen

Samsung Syncmaster S24B350H Zwart Review

Jeroen V. 16 december 2012, 6.088 views

Samsung Syncmaster S24B350H Zwart

Pluspunten

• Snelle respons tijd
  • Mooie afwerking & kwaliteit

Minpunten

• Geen DVI aansluiting

Na het uitvallen van mijn huidige monitor ben ik gaan kijken naar een vervanging. Pricewatch heeft mij goed geholpen bij het maken van een keuze, dus wil ik graag iets terug doen door deze review te schrijven. Een aantal zaken waren voor mij belangrijk bij het maken van de keuze, waaronder: respons tijd voor games en de afmeting van het beeldscherm. Daarnaast is de kwaliteit en afwerking voor mij ook niet onbelangrijk. Op deze punten heb ik mijn keuze gebaseerd en heb ik de Syncmaster S24B350H van Samsung gekozen.

Presentatie

Het paneel zit veilig tussen twee platen piepschuim en heeft plastic op het beeldscherm. De gebruikelijke instructie boekjes, een power adapter en een cd met drivers kunnen natuurlijk niet ontbreken. Opvallend is er alleen een VGA kabel meegeleverd, maar geen HDMI kabel. Een medewerker van Paradigt, waar ik mijn monitor heb gekocht, vertelde me dat Dell de enige fabrikant is die HDMI kabels mee leveren bij hun monitoren. Als je gebruik wilt maken van HDMI moet je dus een kabel bijkopen.

Indruk

Omdat mijn oude monitor kapot is gegaan heb ik niet de kans gehad om de monitoren onderling te vergelijken. Het valt wel meteen op dat de S24B350H mooi helder en scherp is. Met een resolutie van 1920x1080 is het gebruik van Photoshop een stuk overzichtelijker. Hierbij moet ik vermelden dat mijn oude monitor een resolutie van 1440x900 heeft.

Games en films zien er werkelijk fantastisch uit, de performance gaat niet ten kosten vanwege een hogere resolutie dan wanneer ik mijn oude monitor gebruikte. Dit heeft meer met mijn videokaart te maken, maar dit geeft ook aan dat ik geen last ondervind van ghosting. Met een response tijd van 2ms is dit dan ook een prima monitor voor games.

Voor een relatief bescheiden prijs zijn er prima beeldschermen op de markt. De kwaliteit hoeft niet onder de prijs te lijden wanneer je weet wat wel en niet belangrijk voor je keuze is. Daarbij stelt Samsung niet teleur en is dit een aanrader voor iedereen die kijkt naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster S24B350H Zwart?

Waarom is geen DVI een minpunt? Je hebt toch HDMI op die monitor, en HDMI is in principe DVI + audio
Omdat ik ook een Macbook Pro uit 2008 heb waarbij ik gebruik maak van een DVI aansluiting.
Is het dan geen minpunt van je Macbook dat die geen HDMI heeft?
Kost je enkel een HDMI-DVI adapter of HDMI----- DVI kabel. Niet perse negatief te noemen, zeker niet voor deze prijsklasse.
Wat heeft je belet om een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart te kopen. Deze heeft namelijk een flink betere paneel; IPS namelijk.
Deze Samsung heeft natuurlijk wel een betere reactietijd en ziet er mooier uit :)
Klopt, het paneel van de Dell Ultrasharp is een stuk beter, maar zoals aangegeven is de response tijd belangrijk voor mijn keuze geweest, omdat ik veel games speel. De U2312HM met een response tijd van 8ms valt daarom bij mij af.

Na wat vergelijken had ik nog een aantal opties en de S24B350H was nog op voorraad ;)

[Reactie gewijzigd door Denzor21 op 4 februari 2014 21:16]