Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-55HX750 Review

andre1983 16 december 2012, laatste update op 16 december 2012, 512 views

Sony KDL-55HX750

Pluspunten

• gebruiksgemak,
  • installeren
  • weinig tot geen bleeding.

Minpunten

• beeld kwaliteit,
  • bij uit of aan staan van de tv krakend geluid,
  • Banding.
  • zwart weergave,

eerste indruk wow maar daarna....

Mijn eerste indruk van de televisie was WOW een hele mooie grote tv maar daarna begint de ellende. Hiervoor had ik een Panasonic plasma de 42vt30 ook via wehkamp.

Beeld:
Ik wist van te voren dat de zwartweergave van mindere kwaliteit zo zijn maar dit kan ik niet eens zwart noemen maar meer blauw grijs. Dat was een behoorlijke domper maar ik zou daar eventueel mee kunnen leven. ik heb de kleuren zo goed mogelijk proberen af te stellen maar het komt niet in de buurt van mijn vorige tv.
Dat wil niet zeggen dat de kleuren heel slecht zijn maar gewoon niet zo goed als de panasonic.
Bleeding is minimaal wat ik zeer positief vind maar de banding.... voetbal is niet aan te zien. ik irriteer me mateloos aan de banding. Het blijft niet alleen bij voetbal maar ook films waar het heel veel licht beeld in zit. Je ziet het heel goed wanneer het beeld van links naar rechts gaat of andersom.
Ik had een hoge verwachting maar dat is nu weg.
Er zullen best mensen zijn die banding niet erg vinden dat is dit wel een leuke tv maar als je veel voetbal kijk doe het dan niet.
3D heb ik niet kunnen testen omdat ik er nog geen brillen bij besteld heb dus daar kan ik niet over oordelen.

Geluid:
Ik heb alles via mijn receiver lopen dus ook dat kan ik niet beoordelen.

gebruiksgemak:
Het installeren van de tv is erg makkelijk en snel. beeld afstellen is een stuk lastiger.

conclusie:
ik kan een heel verhaal gaan houden maar ik hou het kort. het is een grote teleurstelling. beeld is slecht maar ik heb ze slechter gezien. kijk je veel voetbal of speel je veel voetbal op je tv dan begin er niet aan. Kijk je normaal tv en niet veel voetbal of films en je bent totaal niet kritisch dan kun je de gok nemen.

gelukkig heb ik de tv een paar dagen en de service van wehkamp is goed want ik mag de tv retouren.

vergeef mij mochten er taal fouten in zitten of het verhaal niet helemaal lekker loopt. ik schrijf niet zo vaak een review.

Heb jij ook een Sony KDL-55HX750?

Reviews door de redactie

Ik heb hem ondanks jou negatieve review gekocht; top toestel! ik heb hem inmiddels 6 maanden en In geen van de negatieve punten die je vermeld kan ik me vinden. Denk dat je met veel pech een maandag ochtend model gekregen hebt of hebt zitten klooien met de instellingen. Overigens vreemd dat je 3D niet hebt kunnen testen want ik kreeg er 4!! brillen bij. 3D werkt prima geen hoogstaande fratsen maar goed genoeg. Het is ook geen model van 2000 euro waar je perfecte 3D van verwacht. ik heb 700 Euro betaald voor deze T.V. en met die prijs meer dan dik in orde!

Van mij krijgt deze T.V. 4,5 Ster!
Ja uiteraard heb ik zitten klooien met de instellingen om het maar een beetje beter te krijgen.
3D heb ik toen niet kunnen testen ivm geen brillen meegeleverd daar moest ik in 2012 voor betalen.
Misschien had ik een inderdaad een maandag ochtend model.
Heeft u de 55 inch model of de kleinere formaat tv.

Ik ben blij voor jouw dat jouw tv voor u goed is.
Voor mij was het niet goed genoeg.
Beetje late reactie maar heb ook het 55" model. als ik jou review lees lijk ik duidelijk over een ander paneel te beschikken..
Vreemd dat de andere gebruikersreviews positief zijn bij dit type (wel kleinere beeldformaat maar toch).
Ik mis ook de foto's van de teleurstellende beeldweergave waar je het over hebt.

Voor een oriŽnterende consument die op zoek is naar deze tv is het zeer lastig om een goede keuze te maken. Ik neem aan dat je met jouw review deze tv ten zeerste afraadt?
Beste Studiodubio,

Ja ik zou deze tv zeker afraden. Ik las ook de positieve verhalen en daarom deze ook toen gehaald.
De kleinere formaten zouden inderdaad erg goed zijn maar grotere formaat is het voor mij niet om aan te zien. Ik had toen erg veel last van banding. Wat ik veel kijk is voetbal en dan is het niet de tv niet om aan te gluren.
55 inch zou ik inderdaad zeker afraden de kleinere maten kan ik geen mening over geven.