Specificaties ~600W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master GX-Lite 600W Review

!pctweaker! 14 december 2012, 442 views

Cooler Master GX-Lite 600W

Pluspunten

• In deze GxLite 600W zit een 120mm fan die een zeer goede airflow heeft die de voeding mooi koel houdt.
  • met een efficientie van 86%/88% kun je met gemak 2 videokaarten aansluiten.
  • Met deze voeding zul je nooit bang hoeven te zijn om hem op te blazen want er zit een overvoltage bescherming in.

Minpunten

• De negatiefe kanten.
  • Deze voeding is een zeer goede voeding voor zijn prijs en effiecentie.
  • Je kunt er met gemak 2 videokaarten op aansluiten.
  • Maar pas op dit kun je alleen doen met de wat oudere videokaarten, b.v. 2x een geforce 9800gtx+ .
  • maar hoger zou ik niet gaan dan zou ik het aanraden om minimaal een voeding van 700W te kiezen.
  • Mvg !pctweaker!

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De GxLite 600W.

De Gxlite 600W is de light versie van de originele GX series maar daarbij betekent niet dat deze jongen niks kan.

Deze voeding is zeer efficient en is zeer stil in gebruik

Ik gebruik deze voeding nu al ongv 2 maanden en ik ben er zeer tevreden over.

De GxLite 600W behoort in de klasse middelmatige tot high end pc,s en heeft een enkele 12V rail met een efficiŽntie van 86% die de meest veeleisende componenten kan voeden. Ook zit er in deze voeding een fan controller om het systeem lekker koel te houden. En deze voeding is ook zeer stil in gebruik. Op deze GxLite 600W zit standaard 3 jaar garantie.

Heb jij ook een Cooler Master GX-Lite 600W?

" met een efficientie van 86%/88% kun je met gemak 2 videokaarten aansluiten. "

Wat bedoel je hier precies mee? Het vermogen dat in de naamgeving van de voeding wordt aangeduid heeft betrekking op het uitgangsvernogen. Dus een 600W met een efficientie van 80% kan maximaal 600W leveren en een 600W voeding met een efficientie van 90% kan ook maximaal 600W leveren. Het enige verschil is dus dat je in deze maximale situaties met de 80% efficiente voeding theoretisch 750W uit het stopcontact trekt en met de 90% efficiente voeding zo'n 667W :)

Bovendien betwijfel ik of deze voeding twee high end kaarten zoals twee hd5870's of twee hd7970's wel gaat trekken...
hallo koen B ik zie wat u bedoelt.
Bij de negatiefe punten kunt u zien dat ik aangeef dat deze voeding geen dubbele high end videokaarten kan trekken. maar meer de wat oudere modelen.

Mvg !pctweaker!
Volgens mij heeft dat enkel met wattage, en pcie-connectors te maken. Dus bijv. 2X6850 of iets dergelijk zou je wel aan kunnen sluiten. (of 2 X 7770)
ligt er aan hoeveel de videokaarten trekken he... ;)
Hey,

je zegt wel dat er een fancontroller inzit maar hoe bedien ik die kan het werkelijk nergens vinden...
Ik denk dat hij bedoeld dat de voeding zelf de fan snelheid regelt als de temperatuur stijgt.
Ik heb zelf ook deze voeding en als de videokaart (HD 6950) op vol vermogen staat hoor je de fan van de voeding boven alles uit. Daarom heb ik die fan maar losgehaald en aangesloten op een "echte" fan controller zodat ik zelf de snelheid kan instellen.