Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit Review

Ztefanwinter 13 december 2012, 475 views

Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit

Pluspunten

• Netjes, strak, snel opstarte, veel features

Minpunten

• Jammer is dat windows is w8 uitbrengt officieel dus niet preview, en daarna moet je wachtte op ondersteunings software die uitkomt, dit hadden bedrijven, en met name microsoft samen in de preview fase moeten ontwikkelen zodat mensen bij de officiele uitgave gelijk van alle mogelijkheden gebruik kunnen maken, zo kan ik niet de driver downloaden voor me hd6990 maar wel voor de hd5450, klinkt onlogisch is het ook maar helaas, wachten

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Windows 8 is een leuk handig en mooi besturings systeem, erg gebruiks vriendelijk. Alleen even wennen voor de w7 users

Jammer is dat windows is w8 uitbrengt officieel dus niet preview,
Je had de beta en de RC gewoon kunnen downloaden en proberen hoor. Die waren gewoon vrij beschikbaar. Zijn diverse artikelen over op de frontpage geweest.
Wat ik probeerde te zegge was, dat ze al een tijdje die preview hebben, dan kunnen ze ondertussen op basis van die preview al andere software voormaken, met name directx en dat soort dingen, nu werkt directx wel hoor maar was even voorbeeld, ook hadden gamemakers alvast een goede stabiele versie van de game kunnen maken, bij: gta eflc, duurde een eeuw voordat ik die aan de gang gekregen heb, wat was het? Gfwl wou niet starte omdat assistent manager miste, ik downloade niet compatible. Ook een voorbeeld is dat: ik ben nu geswitcht van hd5450 naar hd6999, zelfde driver programma, catalyst, alleen iets anders, de 5450 is totaal geen probleem kwa driver set up, de hd6990 is een nachtmerrie om die driver goed te krijgen

Ik ben ook beetje ongeduldig he :p want dis me eerste game systeem, en gamen gaat nog niet egt.
Gelukkig is W8 zo geschreven dat het backwards compatibel is met 98% van de bestaande, voor MS geschreven, software.
Het leuke van een preview (beta) is dat het op grote schaal gratis getest kan worden.
De opzet van zo`n previewversie(s) is om op grote schaal gebruiksgegevens te genereren, daar vraagt MS dan ook expliciet om; ˇf je mee wil werken aan productverbetering.
Dat de meeste mensen dan meteen een alu hoedje erbij pakken en beginnen over persoonsgegevens, en dat niet doen, is iets anders, MS vraagt om gebuiksgegevens(crashes , wat werkt wel enzo), niet om persoonsgegevens.
Maar zonder feedback krijg jij bijvoorbeeld geen automatische fixes en updates (of wordt jouw probleem nooit bekend bij de manufacturer).

Maar een preview blijft een preview en softwareleveranciers beginnen vaak pas te schrijven als de definitieve versie uit is.
Wat heeft het voor zin iets compatibel te maken met een preview als het daarna veranderd wordt en je weer opnieuw kan beginnen?

Daar komt dan bij dat AMD in februari, 9 maanden vˇˇrdat W8 gereleased is, al een betadriver uitgebracht heeft voor de HD 6990.
Dus check hier even of je de goede (laatste) hebt en of jouw kaart goed geinstalleerd/geconfigureerd is.(en check even of je het laatste BIOS hebt)

N.B.
De drivers van de 5450(heb ik zelf) en de 6990 zijn totaal verschillend, al heet de programmaschil voor alle kaarten Catalyst Control Center.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 14 december 2012 15:27]