Specificaties 140mm diameter met 19,8dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Noctua NH-D14 Review

Ztefanwinter 13 december 2012, laatste update op 28 september 2015, 1.642 views

Noctua NH-D14

Prima koeler, beetje duur maar je krijgt er veel voor terug

Pluspunten

• Zeer stil.
  • Zeer makkelijk te installeren.
  • Koelt erg goed, ook met OC.
  • Low noise adapter werkt super.

Minpunten

• Neemt veel ruimte in.
  • Alleen Low-Profile ram mogelijk.
  • Moeilijk schoon te maken.
  • Uiterlijk, "poep bruin" staat eigenlijk nergens bij.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Deze koeler doet wat hij moet doen erg goed. Zelf heb ik deze koeler draaien met een 3570k die op 4.4ghz geOC'ed is. Deze houdt hij met simpele taakjes als internetbrowsen netjes op de 30 graden. Bij spelletjes loopt hij op naar de 56 graden wat nog steeds erg netjes is.
Daarnaast is deze koeler zeer stil, en met gebruik van de adapter eigenlijk tsja ehm nog stiller.

Het ontwerp van de koeler is erg mooi, een dual tower met veel heatpipes. Alleen de meegeleverde fans steken erg af. Je moet het "poep bruin" echt kunnen waarderen of fan zijn van de koelprestaties van deze fan.

Montage is erg makkelijk, en alles wat je nodig hebt zit meegeleverd in de doos.
Schoonmaken is wel een beetje lastig omdat langs de randen van de koelbladen zitten puntjes gestansd en met schoonborstelen blijft het stof achter deze puntjes hangen.

Zeker een aanrader, al zou ik nu wel in deze tijd voor de NH-D15 gaan.

Heb jij ook een Noctua NH-D14?

Reviews door de redactie

Ik wil geen andere omdat dit de fijnste was om mee te werken( keuze uit cm v8,artic xtreme freezer rev 2, en boxed) tevens koelt deze ook het beste van mijn tests. Dit was mijn eerste revieuw dus zal volgende keer het over de plusjes en minnetjes verdelen.
WIL IK GEEN ANDERE KOELER MEER ALS NOCTUA
WAAROM NIET DAN?
Btw, het zou handiger zijn als je je plus en minpunten elk een ander plusje geeft en niet alles in 1 plusje propt.