Canon PowerShot A510 Review

Copyman 8 januari 2006, 283 views

Canon PowerShot A510

Pluspunten

• Veel functies
  • 4x optische zoom
  • Groot LCD scherm
  • Kwaliteit van de foto's
  • Doet lang met 2 batterijen
  • Alles handmatig in te stellen
  • Geschikt voor nachtfotografie

Minpunten

• Handmatige focus soms traag
  • Lange verwerkingstijd bij hoge sluitertijden

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb deze camera een tijd geleden aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Ik wilde al een tijdje wat meer qua functies, maar vind de dSLR camera's nog te duur. Zeker voor mij als beginnend "hobby fotograaf". Na al een hele reeks foto's te hebben geschoten, ben ik nog steeds tevreden met mijn aankoop. Dit is in mijn ogen dé camera om wat meer over fotografie te leren; denk hierbij aan alle handmatige functies.

Ik ben nogal een liefhebber van nachtfotografie, wat deze camera overigens ook goed kan. Ook macro's komen redelijk tot goed uit deze camera rollen. Mijn vorige camera was een al 3 á 4 jaar oude Kodak DX3500 waar je totaal niets op in kon stellen. De Canon PowerShot A510 laat deze Kodak echt ver achter zich!

Heb jij ook een Canon PowerShot A510?