EVGA GeForce GTX 660 SC 2GB Review

Vayra 13 december 2012, 1.011 views

EVGA GeForce GTX 660 SC 2GB

Pluspunten

• Hitteafvoer buiten de kast, prettig voor SLI opstelling en systeem temps
  • Goede koeling, blijft op load netjes onder de 68 C
  • Prettige, stabiele OC tools
  • Garantie

Minpunten

• Niet de hoogst geclockte of stilste kaart op dit prijspunt
  • Power Target gaat maar tot 110% (vandaar 3 sterren op mod/OC)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Een GTX 660 met een goede balans

Na lang vergelijken kwam ik voor mijn dual SLI opstelling uit op deze GTX 660 SC van EVGA. Voornaamste redenen komen ook terug in mijn pluspunten: warmteafvoer buiten de kast, lange garantie en een kleine OC is makkelijk te halen, en stabiel. Het product voldoet aan deze verwachtingen, en ik heb tot nu toe nog geen enkele crash of hiccup gehad door deze GPU.
Ik heb de kaart nu in gebruik sinds release en draai ook lange game sessies stabiel op een getweakte klok met 1187 mhz Core / 3175 mhz Mem.

De GTX 660 is een kaart die duidelijk gemaakt is voor de 1080p gamer. De kaart trekt alles prima op ultra. Met een paar aanpassingen zoals lage (2x/4x) AA kom je dan op een comfortabele 50-55 fps uit. Dit haal ik bij Far Cry 3. Op het moment dat je met (8x) CSAA of hoger gaat werken, zakken de frames in. Met de SLI opstelling is dat alles natuurlijk verleden tijd, scaling is erg goed op deze kaart, je kan dan vol open en draait met gemak 60 fps locked. Echter heb ik de kaart ook een tijd als enkele gpu in het systeem gehad.

Kortom, een robuuste kaart voor een SLI opstelling, die per saldo betere performance levert voor 100 euro minder als een 680. Of uiteraard als enkele kaart voor de mainstream gamer op 1080p.

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 660 SC 2GB?

Reviews door de redactie

Ik deel je mening Vayra, heb zelf lang getwijfeld tussen een Crossfire X opstelling met 2 ati amd HD7870's of 2 nvdia gtx660.
Mijn keuze viel op de GTX660 vanwege het lagere stroomverbruik en daarbij behorende aansluiting op 1 x 6 pins pci express tov de 2 x 6 pins (per kaart) van de AMD HD 7870.
Het spaarde mij weer een voeding uit, 1 kaart verbruikt meen ik max 140 of 150 w.
Hi Vayra,

Hoe werkt de koeling van jouw videokaart precies? Koeling buiten de kast?
Ik zie bij de kaarten van Nvidia geen echte ventilatoren zitten.

Wat is het verschil met mijn Asus HD7950 DirectCU II V2?
Er zit een radiale fan in, die lucht aanzuigt en langs de koelribben achterop de kast naar buiten blaast.

Alle standaard koelers (reference) van AMD en Nvidia zijn zo.
Oke, dat doet mijn Grafische kaart dus ook?!
Je hebt een Asus met een DC2 koeler dus nee dat is niet hetzelfde.