Specificaties 256GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 Pro 256GB Review

MiXeD 13 december 2012, 2.184 views

Samsung 840 Pro 256GB

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Geen FAQ in handleiding

Voor dit product gekozen omdat het volgens de testen de snelste zou zijn. Product snel en in goede staat ontvangen. In de verpakking zat de SSD zelf en de twee boekjes waarvan één de garantie voorwaarden en de ander de inbouw handleiding voor zowel Laptop en aan de andere kant pc en als laatste een sticker vel.

In eerste instantie geprobeerd die kopieer software te gebruiken maar na het herstarten gebeurde er niks meer.

Na wat uitpluis werk bleek het een configuratie fout in mijn pc te zijn en besloot ik voor een schone installatie te gaan. Met de tijd verschil raad ik een volgde aan dit laatste te doen al is het alleen al de tijd die je kwijt bent aan validatie.

Heb jij ook een Samsung 840 Pro 256GB?

Meer advertenties

Installatie handleiding schiet aardig te kort in ondersteuning.
Na even zoeken op internet is het wel zo verstandig om je BIOS instellingen na te lopen als het niet werkt. In mijn geval stand mijn controller nog op IDE in plaats van AHCI.
Wel is het zo dat AHCI is aangewezen bij de meeste SSD's dus niet alleen bij die Samsung, maar ook bij Crucial, Intel, etc, etc.
Dat bedoel ik met FAQ, dit komt bij alle SSD dus terug. Dan hadden ze het ook wel even kunnen vermelden.
Wat mij betreft had je deze "review" achterwege kunnen laten. Het draagt niks bij en is mijns inziens alleen maar verspilling van data.
MiXeD Neemt iig nog de moeite om uit te leggen wat er aan scheelt ipv data te verspillen aan een "review" zonder enige vorm van uitleg.
Je PC opnieuw installeren, omdat dat de bijgeleverde kopieer software niet goed werkt lijkt mij niet meer dan een logische volgende stap. Dat is echt geen rocket-science en behoeft mijns inziens ook echt geen uitleg.

Verder geeft hij zelf ook al aan dat het aan een configuratie fout van zijn PC ligt, waardoor de bijgeleverde kopieersoftware niet naar behoren werkt. Bij het gros van de mensen, waaronder mij zelf, werkt het prima.

Het is leuk en wel dat hij een herinstallatie aanraadt, maar daar is het reviewforum simpelweg niet voor bedoeld.

Met alle respect, maar ik blijf erbij dat zijn "review" totaal geen meerwaarde toevoegt.