Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 500 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z906 Review

za3redrum 12 december 2012, 2.586 views

Logitech Z906

Pluspunten

• Prima bass
  • Schitterend design
  • Goede kwaliteit geluid voor een aardige prijs

Minpunten

• Rear speakers niet onafhankelijk in te stellen met afstandsbediening

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Deze set heb ik sinds kort en ik moet zeggen dat hij het naar verwachting doet. Hij is aangesloten middels een optische kabel op mijn HDTV aangezien ik geen duizenden Euro's wil besteden aan een duur setje. Audio is voor mij belangrijk dus 250 Euro leek mij een aardig budget, maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn.

Het is jammer dat het enkel mogelijk is het volume van de 2 achterste speakers en de subwoofer onafhankelijk te regelen. Het zou mooier zijn als je de 2 rear speakers ook onafhankelijk zou kunnen configureren met de afstandsbediening, al begrijp ik dat dit vooral middels software gedaan zou kunnen worden (niet getest op PC overigens). De afstandsbediening werkt verder wel prima net als de bass, die geweldig klinkt. Ik ben vooral te spreken over het design. Het audiokastje welke het volume etc. regelt oogt goed afgewerkt, is weliswaar kleiner dan je zou verwachten, en functioneert ook prima. De hoge en lage tonen klinken prima en ook de middentonen kunnen er mee door, al klinkt dat iets meer dof. Vooral ideaal bij het spelen van films maar ook een prima setje als ondersteuning bij het kijken van films, waarbij het 3D-effect pas echt tot zijn recht komt in Blu-Ray video's.

• Samsung UE40 HDTV

Heb jij ook een Logitech Z906?

Ik heb hier toch aan toe te voegen dat je wel alles afzonderlijk kan regelen van volume: sub/center/front/rear.

[Reactie gewijzigd door David77 op 10 april 2013 16:11]

Ja maar rear en front de 2 speakers niet apart, stel dat je de linkerhoek van de kamer verder af hebt, dan zou je vanuit die hoek een hoger volume in willen stellen.
Kleine tip: Wellicht dat je deze review nog even kan afwerken met subjectieve meningen over het geluid. Je spreekt immers in je pluspunten over goede kwaliteit geluid, echter is dat niet of nauwelijks toegelicht in je review. :)