Logitech Z906 - Reviews

Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 500 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z906 Review

za3redrum 12 december 2012, 2.647 views

Logitech Z906

Pluspunten

• Prima bass
  • Schitterend design
  • Goede kwaliteit geluid voor een aardige prijs

Minpunten

• Rear speakers niet onafhankelijk in te stellen met afstandsbediening

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Deze set heb ik sinds kort en ik moet zeggen dat hij het naar verwachting doet. Hij is aangesloten middels een optische kabel op mijn HDTV aangezien ik geen duizenden Euro's wil besteden aan een duur setje. Audio is voor mij belangrijk dus 250 Euro leek mij een aardig budget, maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn.

Het is jammer dat het enkel mogelijk is het volume van de 2 achterste speakers en de subwoofer onafhankelijk te regelen. Het zou mooier zijn als je de 2 rear speakers ook onafhankelijk zou kunnen configureren met de afstandsbediening, al begrijp ik dat dit vooral middels software gedaan zou kunnen worden (niet getest op PC overigens). De afstandsbediening werkt verder wel prima net als de bass, die geweldig klinkt. Ik ben vooral te spreken over het design. Het audiokastje welke het volume etc. regelt oogt goed afgewerkt, is weliswaar kleiner dan je zou verwachten, en functioneert ook prima. De hoge en lage tonen klinken prima en ook de middentonen kunnen er mee door, al klinkt dat iets meer dof. Vooral ideaal bij het spelen van films maar ook een prima setje als ondersteuning bij het kijken van films, waarbij het 3D-effect pas echt tot zijn recht komt in Blu-Ray video's.

• Samsung UE40 HDTV

Heb jij ook een Logitech Z906?

Ik heb hier toch aan toe te voegen dat je wel alles afzonderlijk kan regelen van volume: sub/center/front/rear.

[Reactie gewijzigd door David77 op 10 april 2013 16:11]

Ja maar rear en front de 2 speakers niet apart, stel dat je de linkerhoek van de kamer verder af hebt, dan zou je vanuit die hoek een hoger volume in willen stellen.
Kleine tip: Wellicht dat je deze review nog even kan afwerken met subjectieve meningen over het geluid. Je spreekt immers in je pluspunten over goede kwaliteit geluid, echter is dat niet of nauwelijks toegelicht in je review. :)
ik ben het niet helemaal eens met je over het apart afstellen van de Rear Speakers (surround) ik heb de set zelf thuis en ik kan alles apart instellen alleen je moet weten hoe het werkt. als je op afstandbediening level indrukt kun je alles handmatig instellen hoe luid het de surround speakers moeten en je center speaker zelfs je 2 front speakers, en het mooiste van alles de Subwoofer! en daar komt me een geluid uit wauw!.
Dat klopt, maar als je die knop gebruikt (op mijn set ten minste), dan kun je alleen instellen hoe hoog het volume van de bass, de 2 front speakers en de 2 rear speakers moet. Je kunt niet de linker en rechter rear speaker onafhankelijk van elkaar instellen. Dat bedoel ik ermee. Jij wel dan? Wellicht dat dit met de nieuwere Z906 wel kan oid.
Yes ik kan het dus wel aangezien ik het volume van de center, front speakers, surround speakers kan instellen allemaal apart van elkaar ik kan bijvoorbeeld instellen dat de center speaker harder geluid uit komt en dat kan ik dus ook bij de front/ surround speakers. ik heb de set nu 3 dagen en ik heb hem zo goed afgesteld het geluid dat er uit komt is echt heel ziek! ik vind het de 288euro waard plus ik heb er een bluetooth receiver bij.

maar ik denk dat ik wel de zelfde heb als u? ik zie nergens op google dat de set vernieuwd is de afgelopen 6 jaar

heb je hem op 4.1 Audio of 3D Audio Staan op 3D audio kan je dus alles individueel instellen en 4.1 alleen front en surround plus je basskast

[Reactie gewijzigd door RicardoAveentje op 22 september 2017 17:11]

Ik denk dat jij wel de linker rear speaker en rechter rear speaker (om maar een voorbeeld te noemen) onafhankelijk kunt instellen omdat je deze op de PC aangesloten hebt. Out-of-the-box op de TV kan ik dit namelijk niet. Tenzij ik heb gemist dat hier een bepaalde knoppencombinatie voor is, maar dat betwijfel ik.