Samsung 840 250GB Review

PhillinNewbie 11 december 2012, 3.231 views

Samsung 840 250GB

Pluspunten

• Lekker snel ondanks dat hij aangesloten is op een SATA2 poort.
  • Mooie afgewerkte behuizing
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Samsung Magician Software alleen in compatibiliteitsmodus te installeren onder Windows 8 Pro 64Bit
  • Updaten van Magician software lukt niet. Er is een update beschikbaar maar als je die wilt installeren wordt je naar een pagina gestuurd die niet bestaat.

Vorige week deze SSD gekocht bij Mycom voor 164 euro. Het gaat om de nieuwe 840 serie welke geleverd wordt met Samsung Magician Software om de SSD te optimaliseren voor je besturingssysteem en Norton Ghost (via download beschikbaar) om een image of je oude harde schijf (of ssd) te clonen naar de SSD. Ik ben er erg tevreden mee en kan hem iedereen aanbevelen.

Heb jij ook een Samsung 840 250GB?

De nieuwe versie van Magician (v4.0) is ondertussen beschikbaar en ook compatible met Windows 8.

De Norton Ghost die hier boven genoemd wordt kan NIET met de 840 worden gebruikt, enkel bij de Samsung 830 zat een key om deze software te kunnen gebruiken.

Bij deze drive kun je de veel gebruikersvriendelijkere Samsung Data Migration software gebruiken. Deze werkt op alle Samsung retail SSDs (470, 830, 840, 840 Pro).

Vandaag de 840 ontvangen en in gebruik genomen. Met de software geen problemen gehad.
Ipv de software die er bij zat, heb ik de laatste versie bij Samsung gedownload. Meestal is de meegeleverde software al een oudere versie, ik kijk altijd op de site van de producent als ik iets koop voor de nieuwste versie van firmware en dergelijke.

http://www.samsung.com/us/support/owners/product/MZ-7TD250BW hier vind je de nieuwste versie.

Samsung heeft trouwens ook Data Migration software op deze site staan, ook de nieuwste versie werkte bij mij prima, er is geen sprake meer van "Norton Ghost" Blijkbaar hebben ze zelf wat ontwikkeld.
5 jaar garantie? Dat is voor de PRO reeks... Uw heeft 3 jaar garantie:

Tenzij je iets special hebt?