Specificaties 27" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC I2757FH Zwart Review

RikH 10 januari 2013, 2.079 views

AOC I2757FH Zwart

Pluspunten

• design
  • ips paneel

Minpunten

• 'borderless'

Ik was op zoek naar een goedkoop beeldscherm waarop ook films op langere afstand gekeken konden worden. De eis was dus minimaal 1080p en hoe groter het scherm hoe beter. Na veel zoeken zat ik te twijfelen tussen verschillende 23 en 24 inch monitoren (ultrasharp etc.), totdat ik hier op tweakers het artikel over dit scherm van AOC voorbij zag komen. Het ips-panneel, de prijs en vooral het design spraken mij zeer aan. Dus toen maar gelijk besteld.

Pixels tellen
In veel reacties op nieuwsartikelen over 27" monitoren met 'maar' 1080p wordt gepraat over 'pixels tellen', omdat dit scherm te weinig pixels per inch zou hebben. Persoonlijk heb ik hier niet veel last van, maar vooral bij kleine lettertjes (lettergrootte 11 Calibri in word met 100% ingezoomd bijvoorbeeld) zorgt de lage resolutie ervoor dat het lezen niet prettig is.

Entertainment
Films kijken op langere afstand (1,50 meter) wil uitstekend. Het ips paneel zorgt voor veel mooiere kleuren dan bij mijn oude TN scherm, hoe goed het ips paneel is in verhouding tot bijvoorbeeld Dell Ultrasharp schermen weet ik niet.
Voor gamen is dit beeldscherm ook prima geschikt, het ziet er allemaal strak en vloeiend uit met mooie kleuren.

Design
De onderrand ziet er uit alsof het gemaakt is van geborsteld roestvast staal. Waarschijnlijk is het gewoon plakfolie op aluminium, maar daardoor ziet het er niet slechter uit! De knoppen zijn weggewerkt in het materiaal (geen fysieke knoppen) en werken aan de hand van hittesensoren. Alhoewel dit erg traag werkt ben ik blij dat ze deze keuze gemaakt hebben, hierdoor is het een heel erg mooi scherm geworden.

'Borderless'
Wat ik nog even genoemd wil hebben is dat het scherm wordt neergezet alsof het 'borderless' is, dit lijkt op foto's ook het geval, maar dit is niet zo. Vanaf de buitenkant van het scherm af gemeten is er nog meer dan een centimeter zwart voordat het scherm begint, dit geld voor de boven en zijkanten. De onderkant begint op enkele milimeters vanaf de dikke onderrand.

Al met al vind ik het een prima beeldscherm voor een goede prijs. Maar omdat er wordt geadverteerd met 'borderless' en vanwege de 1080p geef ik vier sterren.

Heb jij ook een AOC I2757FH Zwart?

Kun je hier op gamen of ga je je aan de ghosting storen?
Je kunt hier prima op gamen, doe ik regelmatig. Ghosting is mij nog nooit opgevallen.
Hoeveel HDMI poorten zitten er op?
Op sommige sites lees ik 1, op andere 2. Het is nu wat onduidelijk geworden.

Ook vroeg ik mij af of er een HDMI kabel bijgeleverd is.

Alvast bedankt
Wat voor games speel je? Is call of duty en dat soort 'actie" spelletjes ook goed te spelen op deze monitor?
Sorry voor de late reactie, had het icoontje niet gezien hier op Tweakers. Ja, ik speel voornamelijk BF3 en dat wil prima.
Hoe zit het met de audio-output? Ik heb zelf het kleinere model, de i2367fh, maar hierbij klinkt het geluid vervormd. Ik stuur beeld en geluid door via HDMI via mijn laptop, maar als ik dan mijn speakers achterin het scherm plug dan klinken de bassen wat vervormd en aangezien ik veel muziek luister is dit dus onbruikbaar.
Wil je dit eens testen aub? Anders leg ik bij voor deze :)
Bedankt
Sorry, ik ben nog een tijdje voor je aan het prutsen geweest, maar heb geen HDMI kabel en dus gaat het geluid niet werken. Hopelijk kun je er op een andere manier achter komen.
Wil je dit eens testen aub? Anders leg ik bij voor deze :)
Bedankt
Het geluid is waardeloos, wel kan je externe speakers aansluiten, het geluid kan via HDMI aangeboden worden en doorgelust worden naar externe speakers. Het geluid heeft dan geen merkbare vervorming.