Specificaties 16GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

Kingston DataTraveler 109 16GB Zwart Review

Osiris 9 december 2012, 166 views

Kingston DataTraveler 109 16GB Zwart

Pluspunten

• Lekker klein.
  • Past goed aan je sleutelbos (zie echter ook negatieve punten).

Minpunten

• Plastic is enórm dun.
  • Raakt achterlijk snel beschadigd door 'em aan een (niet eens zo heel volle) sleutelbos te hangen. Plastic breekt/brokkelt gewoonweg af.

Op zich een prima stick. Kon er in het begin niets slechts over zeggen, deed z'n ding, werkte probleemloos onder Linux en hij functioneerde goed.

Echter had ik hem aan m'n sleutelbos hangen en daar kan het enorm dunne, breekbare plastic (waar hij van gemaakt is) blijkbaar niet tegen.
Binnen de kortste keren braken er stukjes plastic aan de voorkant af. Dat stukje plastic wat 'boven' de contactpunten zit. Da's heeeel erg dun en eronder zit natuurlijk niets om eventuele druk van boven tegen te houden.

Na een tijdje was het gehele witte 'afdakje' verdwenen. Geen ramp. Zijn zoveel USB-sticks die alleen uit de contactpunten bestaan. Blijft ook wel in de PC hangen. Dus I didn't care very much.

Totdat ik vandaag erachter kwam dat de gehele printplaat uit het plastic omhulsel was verdwenen!

Dussss...

Vandaar krijgt deze USB-stick van mij een "zeer slecht", zowel bij de algemene beoordeling als bij de betrouwbaarheid. Ondanks dat de prestaties verder prima waren, is de bouw-kwaliteit zó beroerd dat ze zo'n product als dit niet op de markt zouden moeten zetten IMO.

Een USB-stick welke gemaakt is voor aan sleutelbossen, maar kwalitatief te beroerd is om daadwerkelijk aan sleutelbossen te kunnen hangen, nee.. Dat wordt 'em niet.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 109 16GB Zwart?

ik blij dat ik een dtse9 heb die is ongeveer hetzelfde maar dan metaal
Geen idee waarom ik die de vorige keer niet gekozen had, maar die bungelt ondertussen ook aan m'n sleutelbos ;)