Specificaties 7" (1280x800), Android 4.4, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 32GB Zwart Review

DaRoot 9 december 2012, 5.869 views

Asus Nexus 7 32GB Zwart

Pluspunten

• Zeer goede prijs/prestatie verhouding
  • fantastisch beeld!
  • gevoelig touchscreen
  • snel

Minpunten

• frontcamera geen topkwaliteit
  • geen 2e camera
  • slecht leverbaar

Dit is mijn eerste fatsoenlijke tablet. Door mijn werk kom ik met de meest uiteenlopende tablets in aanraking, dus ik heb aardig de kat uit de boom kunnen kijken. Ik ben begonnen met een Yarvik Tab211 van 90. Dit was ook een 7" tablet, maar met resistief scherm, single core.
Sinds ik een Samsung Galaxy Nexus telefoon heb, betrapte ik mezelf er op dat ik steeds minder op mijn laptops en PC werk, en dat wat ik er nog op deed, vooral ter ontspanning was, denk aan Facebook, email, webwinkelen, nieuws lezen. Dit ging ook heel goed op de Galaxy Nexus, die je altijd bij je hebt. Alleen dan is het 4,65" scherm af en toe aan de kleine kant.
Daar komt de Google Nexus om de hoek kijken. De 7" maat bleek in reviews van anderen, en in mijn eigen ervaring groot genoeg te zijn, waardoor ik de Nexus redelijk blind gekocht heb.
Maar ik heb er geen spijt van, want wat is het een fantastisch apparaat! heerlijk snel, geweldig helder en scherp beeld, gevoelig touchscreen.
Google Chrome is de standaard browser, en dat werkt ook fantastisch.
Het beste aan het apparaat is de prijs/prestatie verhouding, want waar krijg je een quadcore tablet voor 249?
Het apparaat is de komende tijd altijd up to date met de nieuwste Android versies, het is immers een Nexus toestel.
Ik heb de tablet nog niet zo lang, dus veel meer zinnigs kan ik er nog niet over zeggen.

Heb jij ook een Asus Nexus 7 32GB Zwart?

Reviews door de redactie

Slecht leverbaar? Bij de Saturn in Groningen liggen er 100en in een graaibak.
Op het moment dat ik hem online besteld heb, leek hij binnen een uur uitverkocht.
Ik werk bij een kleine lokale computershop, en daar kunnen we hem via de reguliere distri's niet krijgen... Dan kun je toch echt wel zeggen dat ie slecht leverbaar is
Hij (de 32GB versie) *was* wel degelijk slecht leverbaar:
Heb je geprobeerd om verschillende document formaten op dat ding te lezen?
PDF? .docx? .xlsx?
Ik zit te kijken voor een mobiele apparaat voor ons organisatie.
Goeie vraag, nog niet gedaan! zal ik idd eens proberen, kom ik op terug!
Zo ik heb ff een PDF, een .doc, een .docx en een .xlsx naar het apparaat gestuurd, de document viewer die erop staat kan het allemaal lezen..
@miro_nl kijk eens naar kingsoft office... Freeware office pakket voor Android!
Wat is je ervaring met het film kijken op de tablet. Kun je er goed naar kijken of is het scherm dan toch een beetje klein?