Specificaties 10,1" (1280x800), Android 3.0 , WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver Review

martward02 9 december 2012, 333 views

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver

Pluspunten

• Goede prijs
  • 1GHZ processor
  • Mooi beeld
  • Flash Player
  • Veel opslag ruimte (32 GB)
  • Uitbreidbaar geheugen (MicroSD)
  • USB aansluiting

Minpunten

• Scherm reflecteert nog al

Nu ik deze tablet een jaar in mijn bezit heb, vond ik het wel eens tijd om er een review te schrijven en mijn ervaring te delen. Ik ga deze review redelijk kort houden, omdat er meer dan genoeg tests al op internet te vinden zijn.

Ik was op zoek naar een tablet om series op te kijken, op internet te surfen en om een beetje spelletjes op te spelen. Ik heb eerst een andere tablet gehad voor een weekje, maar deze beviel heel slecht. Ik zou eerlijk gezegd niet meer weten welk merk het was, maar echt een goedkoop chinees merk. Het probleem was dat de tablet met heel veel dingen niet compatible was, waardoor ik veel apps niet kon downloaden.

Ik ben toen verder gaan zoeken, en uitgekomen op de Acer Iconia Tab A500. Mijn redenen voor de aankoop waren:

- Goed merk
- Goede prijs
- 1GHZ processor
- Goede reviews over gelezen.
- Ice cream sandwich
- Flash Player
- Veel opslag ruimte (32 GB)
- Uitbreidbaar geheugen (MicroSD)
- USB aansluiting

Ik ben zeer tevreden over deze tablet.
Ik kan alle apps gewoon downloaden en gebruiken,,
en heb tot nu toe nog geen app gevonden waarmee de A500 niet compatible is.

Over het bereik ben ik zeer tevreden. Ik krijg bijna overal redelijk tot goed internet, ook al is het internet in mijn huis op zijn zachtst gezegd jammerlijk te noemen.

Het touchscreen reageert heel goed. Ook heb ik geen last van dingen als laggen wanneer ik probeer te typen en heb ik hem nog nooit hoeven kalibreren of iets.

Naast films en series kijken stream ik ook vaak voetbalwedstrijden op de tablet. Dit gaat bijzonder soepel. Het beeld is goed en de hardware decoder heeft er geen problemen mee om de stream te laten zien.

Wat ik met name heel erg belangrijk vond was dat er voldoende mogelijkheden waren om films en series mee te kunnen nemen wanneer ik op vakantie ga of nog even in mijn bed iets wil kijken. De A500 heeft 32 GB opslag en ik heb daar ook nog een kaartje van 16 GB bij gezet. Je kan natuurlijk nooit alle ruimte gebruiken, maar tussen de 40 en 45 GB is toch aardig wat ruimte. Ook zet ik vaak iets op een USB-tje, omdat dat even iets makkelijker werkt dan de tablet op de computer aan te sluiten.

Het enige waar ik iets op aan te merken heb dat is het scherm.
Het scherm is helder en scherp. Maar het reflecteert wel ontzettend.
Er zijn Anti-Glare screenprotectors op de markt, maar het is mij niet gelukt om zo'n ding over het scherm te krijgen zonder de vervelende lucht bubbeltjes.
Persoonlijk stoor ik me er niet heel erg aan, maar sommige mensen kunnen er heel slecht tegen.

Alles bij elkaar genomen ben ik zeer tevreden over deze tablet.
Mijn vader heeft een Galaxy tab 2, en ik merk eigenlijk amper verschil tussen de twee. Qua prestaties doet hij ook zeker niet onder voor de IPad 1 (die mijn moeder heeft), met als groot voordeel uiteraard dat Android dat op de A500 zit flash ondersteunt.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad, en als er vragen zijn kunnen jullie mailen of een berichtje achter laten.

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver?