Samsung Syncmaster S24B350H Zwart Review

-darkstar- 8 december 2012, 3.866 views

Samsung Syncmaster S24B350H Zwart

Pluspunten

• Geen ghosting
  • Vormgeving

Minpunten

• Alleen VGA en HDMI aansluiting
  • Niet kantelbaar/tiltbaar

Na eerst een CRT te hebben gehad, overgestapt te zijn naar een Samsung SyncMaster 940BF (19") wilde ik nu wat groter. Vooral omdat ik een nieuwe videokaart wou kopen dus hogere resoluties zouden qua performance geen moeten zijn probleem.

Zoektocht nieuwe monitor

Ik wou een monitor gamen waarmee ik ook zonder / tot weinig ghosting heb wou zelf wel een 24". Na eerst CRT en LCD (TN) heb ik eerst gekeken naar IPS schermen. Las daar m.b.t. gamen ook goede dingen over. Zoals de Dell U2412M en de LG IPS237L. De LG kon ik bij de lokale media markt bekijken, maar viel me tegen, ghosting viel me meteen op. Tevens zag ik een soorte van "bruine" waas over het scherm. De U2412M kon ik bij een kennis bekijken welke deze scherm ook had. In Diablo 3 even gekeken of er ghosting was (ik doe dat door met de muis heen en weer te gaan, aan de trail kan ik zien of het erg is). Na even Diablo 3 gespeeld te hebben was de ghosting (voor mij duidelijk) zichtbaar en tevens ook de "bruine waas". Nog wel even met de instellingen van de scherm gespeeld maar kon "de bruine waas" er niet af krijgen, tevens viel mij de helderheid van de Dell tegen. Dit scherm viel voor mij dus ook af.

P.s. Mijn kennis en een vriend van hem konden bij de U2412M geen ghosting zien.

Dus op naar een TN scherm, de keuze hierin was heel erg groot. Na meerdere merken gekeken te hebben toch teruggevallen naar een Samsung. Vooral na dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=_dA8UQAMgRE viel me de keuze op de Samsung S24B350H.

Daarna bij monitorstore.nl besteld voor 149,99. Een dag later had ik hem al binnen.

Installatie

Je krijgt in de doos het scherm, de poot (moet even geschroeft worden), vga kabel, handleidingen, power adapter en een driver cd. Het scherm was een stuk lichter dan mijn BF940 en heeft 1x vga en 1x hdmi. Het scherm voelde voor mij in ieder geval wel stevig aan. Ik wou deze aansluiten, alleen mijn Sapphire HD4870 heeft alleen 2x dvi. Dus met een dvi naar vga converter aangesloten op de monitor. Deze heb ik later aan een Sapphire HD7850 met hdmi aangesloten. Scherm heb ik nu 2 weken, en heb dit scherm 3 dagen na aanschaf aangesloten op de HD7850. Wat ik alleen jammer vond is dat het scherm niet te tilten/kantelen is.

Algemene indruk

Beeldkwaliteit
Na het opstarten meteen even een film gekeken. In vergelijking met de BF940 zagen de kleuren er een stuk helder uit, beeldkwaliteit is ook beter dan de BF940. Heb het scherm ook niet aangepast qua (kleur)instellingen.
Tevens zag ik veel minder backlightbleeding van de BF940. Er is alleen aan de onderkant wat minimale backlight bleeding.

Kijkhoeken
Qua kijkenhoeken weinig verschil met mijn oude scherm.

Vormgeving
De vormgeving van het scherm vind ik zelf mooi.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is prima, heb zelf ook geen last van dat het scherm (veel) gaat wiebelen als je je bureau duwt.

Ghosting
Mijn doel was om dit scherm te gebruiken om te gamen. Hierbij weer in Diablo 3 gekeken of ik een trail kon zien. Deze is zo goed als niet zichtbaar. Heb dit scherm geprobeerd met Fallout 3(+NV), Eve Online, Diablo 3 met alle games geen ghosting kunnen constateren. Dit is voor mij ook meteen het sterkste punt van dit scherm!

Wil je een scherm zonder al te veel fratsen met een (in mijn ogen) mooie vormgeving en wil je zonder ghosting kunnen gamen dan is dit zeker een aanrader!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster S24B350H Zwart?

Wat bedoel je met ghosting ?