Samsung Syncmaster 245B Zwart Review

Piebe007 14 maart 2008, 1.437 views

Samsung Syncmaster 245B Zwart

Pluspunten

• Zeer goede kleurweergave.
  • Strakke vormgeving.
  • Uiteraard het gebruik van 1920X1200 resolutie.
  • Goede prijs kwaliteit.

Minpunten

• TN paneel issues, maar voor mij geen bezwaar, zit toch recht voor het scherm.
  • Handleiding op CD Rom.

Keuze voor 245B
Ja als je de beschikking hebt over een Sli systeem, 2X 8800GTX, en met Photoshop CS3 werkt, wil je wel een groot scherm. Dus eerst maar eens op verkenning gegaan in diverse winkels en sites bezocht. De site van newegg levert trouwens heel veel gebruikers reviews op. Mijn keuze viel op de Samsung 245B, vooral vanwege de kwaliteit en prijs. Er zijn nieuwe modellen van Samsung in aantocht, maar toch gekozen voor deze monitor.

Verpakking
Het scherm heb ik aangeschaft bij Alternate, was op voorraad, en toch maar voor 39 euro een pixelgarantie er bij gedaan. De verpakking zag er degelijk uit. In de doos zit het scherm goed in het piepschuim en was al volledig gemonteerd. Dit in tegenstelling van mijn andere Samsung 226BW. Wat meteen opvalt, is natuurlijk dat enorme scherm. Voor de rest waren alle aanwezige kabels netjes verpakt in plastic. Op de CD Rom staan de drivers en kleurbeheersing software en de handleiding.

Installatie en kalibratie
De installatie is een fluitje van een cent. Mijn PC draait zowel met Xp als met Vista(64). Aangezien ik met Photoshop werk stel ik er prijs op het scherm te kalibreren. Dit doe ik met een Pantone Huey Pro. Ik installeer dus niet de door Samsung geleverde kleurbeheersing software. Wat mij erg bekoorde was dat het scherm na de kalibratie nauwelijks gecorrigeerd behoefde te worden. Conclusie was dat dit scherm af fabriek gewoon heel goed de kleuren weergeeft. Daarbij is de belichting van het scherm ook erg goed.

Gebruik
De Samsung 245B blijkt een hele goede scherm te zijn die de kleuren goed weergeeft. Als ik dit scherm vergelijkt met mijn andere een Samsung 226BW, dan geeft de 245B de kleuren veel mooier weer. Het scherm heb ik voorzien van een beugelophanging aan de muur. De originele poot heeft de neiging wat te wiebelen, maar dit is zeker niet storend in gebruik. Gebruik makend van deze poot kun je het scherm draaien en in hoogte verstellen.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 245B Zwart?

Review aub! Dit is erg kaal!
De schuld lag bij een popupkiller, die hernieuwde het venster en oeps mijn tekst was foetsie. Vandaar, nu dus wel tekst.
En als je dan toch bezig bent met 't opleuken van je review haal de spelfouten er dan ook even uit. Zo moeilijk is dat toch niet?
Misschien ook een grotere foto en uitleg wat "TN paneel issues" zijn?
Het is inderdaad vreemd dat het scherm in elkaar zat vanuit de doos. Je hebt dus waarschijnlijk een winkel-model, gezien dit vanuit de fabriek niet in elkaar wordt gezet
Nou het was zeker geen winkelmodel of zo. Het geheel zat compleet gemonteerd in een originele doos.
Dit is herkenbaar, heb het ook met mijn 245B. Maar het is inderdaad een heel compleet scherm en goed geschikt voor gamen :)
Hoe zo kort? Door een popupfilter verloor ik de tekst en kwam alleen de algemene indrukken wel als review te zien. En daar reageerde TerraXY op, dus er tekst bijgedaan. Hoeft toch geen roman te worden? :+