Specificaties 15,4" (1280x800), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus F3SV-AP226C Review

jasperkennis 11 maart 2008, 426 views

Asus F3SV-AP226C

Pluspunten

• Geweldige beeldkwaliteit, goede prestaties, goede webcam, Vista Home Premium.

Minpunten

• Zwakke behuizing, korte accutijd, matige vingerscan, slechte Asus site, meegeleverde muis waardeloos.

Ik heb een ander type, de Asus F3Sv-as018c, met een resolutie van 1440x900 op een 15,4 inch scherm. De beeldkwaliteit is onovertroffen; omdat ik m'n laptop voor m'n opleiding gebruik zit ik vaak met meerdere mensen naar dezelfde beelden te kijken. De F3Sv springt er duidelijk uit. De beste kleuren, hoog contrast, mooi helder beeld.

Minder positief: de behuizing. Daar is bij mij een barst in ontstaan in de rechter onderhoek van het scherm, en er zijn veel andere gebruikers die dit probleem ook hebben. Gelukkig valt dit inmiddels onder de garantie, dus mijn excemplaar zien ze nog een keer terug.

Dan is er nog de accu, in het energie schema "hoge prestaties" gaat deze maximaal een uur mee.

De vingerscan gebruik ik niet meer, deze functioneert niet geweldig. Soms ben je een minuut aan het vegen voor je in gelogd bent. De webcam is wel goed.

De service van Asus laat te wensen over. Op hun vreselijke trage site kun je firmware en drivers downloaden. Ze hebben voor ieder type laptop een aparte pagina dus je mag verwachten dat je dan de juiste bestanden binnen haalt. Ik heb echter meegemaakt dat ik een driver voor m'n grafische kaart downloade, die vervolgens niet geschikt bleek te zijn voor m'n laptop. Slordig.

De prestaties van de laptop zijn geweldig. Ik kan er ieder spel mee spelen (zelfs crysis), en de wachttijden zijn minimaal. Windows Home Premium is voor mij ideaal. Het is nog nooit voorgekomen dat m'n laptop echt crashde.

De bijgeleverde muis is duidelijk niet gemaakt om ook daadwerkelijk te gebruiken. Een te kort snoer en een ergonomie waar je rug van krom trekt. Niet gebruiken.

De 160 GB geheugen zijn voldoende voor primaire opslag, maar als je flink software nodig hebt, veel opdrachten moet opslaan en daarnaast nog een paar spelletjes wilt instaleren is een externe schijf voor complete backups eigenlijk een vereiste.

Heb jij ook een Asus F3SV-AP226C?

Kan je wat meer specificaties opnemen, testje met battery eater misschien om de accuduur netjes te testen, wat meer foto's toevoegen, eerste indrukken, garantieafhandeling met Asus etc.
Ik heb ook een f3sv voor school (en games!). Ook zit er een gare scheur net rechts bij de pijltjes toets. Wat mij helemaal irriteer is de warmte productie. Ik kijk via hardware monitor, cpu 70 graden en gpu 80. Dit ding blaas heel de dag door als een kanon. Misschien ik eerst dit na moet laten kijken en desnoods een laptop cooler halen van Zalman. Maar voor de rest is deze laptop een prima.