Specificaties externe geheugenkaartlezer - Bekijk alle specificaties

Lexar Professional USB 3.0 Dual-Slot Reader Review

Burns 7 december 2012, 1.071 views

Lexar Professional USB 3.0 Dual-Slot Reader

Pluspunten

• Snelheid van lezen, ongeveer 75 megabyte lezen per seconde in Windows 8 met een sandisk extreme compact flash. Met een Sandisk Extreme SD (max 45 MB), haal ik qua lezen ongeveer 41 megabyte per seconde. Dat is dus vrijwel gelijk aan het theoretisch maximum van de kaart zelf.
  • Geen drivers nodig
  • Gratis filmware update beschikbaar voor upgrade naar UDMA 7.

Minpunten

• In Nederland relatief duur (40 euro). Amazon.de levert onder de 30 euro binnen 3 dagen thuis. Ik heb er zelf een transcend PCI-express USB kaart gekocht voor 12 euro (in NL +- 20 euro).
  • Relatief kort snoer bijgeleverd, 1 meter. Had wat mij betreft wel 1.5 meter mogen zijn.Is uiteraard wel usb 3 snoer.

Vereisten aan een kaart lezer zijn:
1. De snelheid. Hij haalt het maximal haalbare qua lezen. Qua schrijven gebruik ik hem niet.
2. Betrouwbaarheid. Ik heb alleen maar Sandisk en Kingston kaartjes, deze worden goed gelezen (compact flash en SD).
3. Prijs, in Duitsland verkrijgbaar onder de 30 euro en daarmee redelijk concurrerend met andere kaart lezers.
4. Ondersteuning. Relatief goed, er is een filmware update naar UDMA 7 beschikbaar. Waarna het ' 300' model gelijk is aan het '307' model. Dit is gemakkelijk uit te voeren. Bestandje downloaden, opstarten en klaar.
5. Featureset. Deze kaartlezer koop je mijn inziens alleen als je grote foto bestanden op je computer wilt zetten. Dat zijn of SD-kaarten of CF-kaarten. Hij ondersteunt beiden. Waarschijnlijk ook microsd via converter. Maar dat heb ik niet getest.
15. uiterlijk. Het is een degelijk en klein kastje, die je gemakkelijk kan afsluiten en openen. Snoer is relatief kort (1 meter).
99. Doos, kastje is goed verpakt.

Heb jij ook een Lexar Professional USB 3.0 Dual-Slot Reader?

Zit al een tijdje te denken aan een cardreader voor mijn pc maar aangezien ik alleen gebruik maak van SD vraag ik mij af of USB 3.0 voor mij gaat uitmaken. Volgens mij is zelfs mijn class 10 SD kaartje gelimiteerd tot 20 MB/sec wat dus overeenkomt met USB 2.0.

Wel een mooi apparaat dit en zeker voor Compact Flash erg snel. Mooi product.
Bedankt voor je reactie. Ik heb SD-kaart toegevoegd. Ongeveer 41 megabyte per seconde volgens windows 8. Het gaat ook retesnel moet ik zeggen. Ik kwam van een oud usb2 kaartlezer vandaan. Dat is niet te vergelijken.