Zanussi ZTH485 Review

Jozef Ofzo 7 december 2012, 2.484 views

Zanussi ZTH485

Pluspunten

• Kastdroog is kastdroog
  • Eenvoudig in gebruik
  • grote trommel
  • past zelf de tijd aan op de inhoud en de vochtigheidsgraad

Minpunten

Droogresultaat Score: 4
Tot 4 weken geleden hing onze was altijd te drogen op de overloop van de zolder. Naast dat dit 1-2 dagen in de weg hing begon met name de beddengoed- en de handdoekenwas ons te irriteren. Deze nam namelijk zoveel plek in dat de ene pas een ruime dag na de andere gedaan kon worden. Dus op zoek naar een droger.

Zanussi ZTH-485]
De vereiste van moeders de vrouw was een warmte-pomp droger, gezien dit milieuvriendelijk is. Qua kostenplaatje gezien ons minimale gebruik was dit niet nodig, maar we halen ook vrije-uitloop eieren en bio-vlees, dus condensdrogers mogen er bij ons niet in. Na een uitgebreide zoektocht op internet (helaas nog niet zoveel reviews op Tweakers, dus inloggen op consumentenbond en speuren op kieskeurig) bleven er een paar opties open. De wasdrogers van Bosch, een Blomberg en deze Zanussi.

Nu had de zanussi de meeste beoordelingen op Kieskeurig, en wat opviel is dat als er klachten waren de helpdesk van electrolux (fabrikant) daar op insprong. Dat gaf mij wel wat vertrouwen mbt service. In de winkel viel me tevens op dat de Zanussi een flink grote trommel had. Een derde winpunt voor deze droger is dat je hem op de afvoer kan aansluiten.

Dit laatste hebben we nog niet gedaan, dus dat betekent na elke droogbeurt de waterbak uitschuiven (zit waar bij de wasmachine het wasmiddelenlaatje zit) en leeg te gooien. Maar deze gaat makkelijk in en uit, en is als een jerrycan, dus als je hem met de opening omhoog houdt kan je slingeren wat je wilt zonder te morsen.

Het aanzetten van de droger gebeurt middels een keuze uit "extra droog, kastdroog, strijkdroog+, strijkdroog.." enzovoort of een aantal voorkeuzes als "wol opfrissen, jeans, mix, sportwas..." Dus gewoon was erin, programma kiezen en start. De machine meet zelf de vochtigheid, dus waar hij begint met een standaard tijd van 2u20min verspringt dit al snel naar 1 tot 1,5 uur.

Qua lawaai heb ik geen vergelijkingsmateriaal, behalve de ouderwetse afvoerdroger van mijn ouders. Vergeleken daarmee is deze een stuk stiller. De droger staat 1 etage boven onze woonkamer, en daar horen we hem alleen als de radio en tv uit staan en we goed luisteren. In de slaapkamer die aan de overloop grenst waar hij staat hoor je hem wel, maar met de deur dicht slaap je er prima doorheen (mits je niet de piep aanzet voor einde).

De was komt er bij kastdroog echt kastdroog uit, zelfs de lakens. De handdoeken zijn allemaal heerlijk fluffy. Nu na diverse programma's gebruikt te hebben nog geen minpuntjes gevonden.

Heb jij ook een Zanussi ZTH485?

Bedankt dat jij het vooronderzoek alvast voor me hebt gedaan. Zojuist is mijn wasdroger verongelukt, een oude Condensdroger die het wel 4 jaar heeft volgehouden (E-Klasse C) en ik ben direct naar de website van Saturn gegaan om deze te bestellen. Binnenkort komen ze hem tot in mijn flatje brengen en de oude ophalen, en hopelijk gaat deze wel wat langer dan 4 jaar mee.
We zijn nu een tijd verder, bent u nog steeds tevreden met deze droger?
Inderdaad, we zijn nu bijna 2 jaar verder, hoe denkt u nu over deze droger.
De prijzen van deze droger zijn inmiddels behoorlijk gezakt naar circa 450,00
Ik heb deze droger ook zelf aangeschaft een jaar geleden en ben een zeer
tevreden over de werking en, vooral het stroomgebruik.
Ik kan review van Jozef geheel onderschrijven, de was wordt uitstekend droog,
maakt een redelijke herrie en is in gebruik een stuk goedkoper als de "normale"
drogers.
Al met al een , tot op heden, goede aankoop!